• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Ik heb een eerste opzet gemaakt maar voor ik verder ga wil ik weten of het wel kan wat ik wil.
Er is dus vier keer per jaar een gesprek, er staan er nu twee op, nu wil ik beide uit kunnen printen.
Ik heb dus twee printknoppen gemaakt en via het naamvak twee gedeeltes geselecteerd, maar als ik op de tweede printknop druk wordt het eerste uitgeprint, kan dat anders.

Bij voorbaat dank.

Justes

Bijlagen

Je zal de printrange moeten instellen als je op een knop drukt , anders wordt de ingestelde printrange afgedrukt, in jouw geval het eerste blad.

Hallo Hans,

Dank voor je reactie, maar hoe doe ik dat.

Groeten Justes.

Je kan dit eenvoudig opnemen met de macro recorder.

Als je dat gedaan zou hebben, zou je zien dat je je printrange voor blad 1 kan instellen door :

ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$A$3:$h$51" of wat je ook kan doen omdat je je afdrukbereik al benoemd hebt:

ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Range("afdrukbereik").Address

voor je 2e blad wordt de eerste regel in de code onder je knop:
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$l$3:$r$51" of

ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Range("afdrukberijk_2").Address

Op zich is het toch wel handig om het instellen van je printbereik en marges enz een keer op te nemen, je krijgt dan een aardig idee wat je kan instellen (en hoe).

Justus,

Op Blad2 heb je 4 knoppen,maar de helft van de bijbehorende code staat in de VBEditor onder Blad3.
De code van Blad3 moet ook naar Blad2.
Verder zie advies van Hans.

Hallo Hans en Luc,

Hartelijk dank, daar kan ik wat mee ik heb het zie bijlage opgelost.
Het moet voor ongeveer 40 personeelsleden met 4 beoordelingen per jaar, dus denk ik nu, had ik het niet beter met een module kunnen doen?

Gr, Justes

Bijlagen

Heel mooi Luc, ik ga er iets moois van maken.

Mijn dank en gr, Justes

Hallo Luc, of.......

Ik ben verder gegaan met je voorstel (is dit iets voor jouw) werkt prima maar hij zet de naam in A1 en D9, nu heb ik de vermelding in D9 voor een ander programma niet nodig hoe kan ik dat voorkomen.

Gr, Justes

Hallo Luc,

Prima maar omdat ik iedere dag probeer wat bij te leren zou ik graag willen weten hoe en waar je die verwijzing kunt instellen.

Gr, Justes

Justus,

Rechtsklik op tabblad1 en kies Programmacode weergeven.
Je bent nu in de VBEditor.
Aan de linkerkant rechtsklik je op Userform1.
Kies Code weergeven.

In de code van ListBox1 zie wat er naar Range("A1") gaat en in de vorige editie stond er ook een regel over Range("D9").

Succes,

Toch dat Excel-VBA boek aanschaffen.
De baas eens vriendelijk aankijken.

Hallo Luc,

Is weer voor elkaar, ik had er naar gezocht maar niet gevonden.
Met 69 jaar ben je nog niet te oud om te leren, hoef je ook niet meer aan je baas te vragen om een boek te kopen, want baas ben ik zelf (als mijn vrouw niet.........)
oud smoesje.
Ik zal het boek zeker kopen, is dat de juiste benaming,
Excel-VBA en kun je mij ook de schrijver geven.

Gr. Justes

Hallo Justus,

Eigen meester niemands knecht.

Dapper om met Excel te beginnen.
Het is een mooie en nuttige tijdsbesteding.
Ik wens je alle succes daarmee.

Wat de boeken betreft.

Mij is aangeraden:

Zorg eerst zoveel mogelijk van Excel onder de knie te krijgen en begin dan aan Visual Basic.

Aanraders zijn Handboeken Excel ( Neem de dikste + CD-Rom)
Op VB gebied is er ook ruime keuze.

Gewoon de boekhandel binnen stappen.

Hallo Lucb,

Even nog een vraagje op je antwoord is dat iets voor je.

Als ik de namen in kolom S op alfabet zet, corresponderen ze niet meer met de betreffende bladen, is daar een oplossing voor.

Gr, Justes

Bijlagen

even een aanvulling, in A-3 Heb ik de naan in de volgorde gezet zoals in de namenlijst, na het sorteren klopt het niet meer, zou wel makkelijk zijn omdat het om vele namen gaat die nogals een veranderen.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan