• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
kan ik via een excelbestand op etiketten alleen naam en voornam afprinten?
Welke weg moet ik hiervoor volgen?

Dank voor het antwoord
mvg

Jaak

Voor de kerstkaarten naar mijn klanten heb ik in Excel een aantal kolommen met Naambedrijf,contactpersoon,adres,postcode,plaats gemaakt.

Ik ga dan naar word en doe onder extra: brieven en verzendlijsten, afdruk samenvoegen.
Als dit vervolgens doorlopen wordt is het mogelijk de gegevens uit de kolommen af te drukken op etiketten (of enveloppen).

Meer uitleg wil ik je wel geven maar ik weet niet of dit is wat je bedoelt.

is niet echt wat ik bedoel, maar als het zo zou lukken wil< ik dat wel eens uitproberen.
Kan je me de juiste werkwijze hiervan bezorgen?

Mvg

Maak een xls bestand aan met kolomkoppen naar keuze maar b.v.Naambedrijf,contactpersoon,adres,postcode,plaats

Open leeg word document
Ga naar extra: brieven en verzendlijsten, afdruk samenvoegen
Selecteer etiketten
volgende
Druk op opties
Geef etikettype en productnummer op
OK
Volgende
Adressen selecteren: druk op 'bladeren'
Zoek je Excel bestand, druk openen
Selecteer de tabel (tabblad) die je wilt gebruiken. Gebruik degene met print area
Ok
Vink evt. namen die je niet wilt opnemen
OK
Volgende; labels schikken
Meer items
Nu voeg je de velden in die je opgenomen wilt hebben op het etiket
Selecteer per stuk het veld en druk op invoegen
De velden staan nu in je word document achter elkaar. Voor een etiket is het natuurlijk beter dat de velden onder elkaar staan.Klik met je muis achter b.v. <<bedrijf>> en doe enter. Enzovoort.
Druk op alle etiketeten bijwerken
Volgende labelvoorbeeld
Is het naar je zin?
Druk: volgende samenvoeging voltooien
Je kunt ze nu afdrukken of je hebt nog de mogelijkheid etiketten afzonderlijk te bewerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan