printer aan router toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolliew63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Wie kan mij helpen met het volgende probleem :

Ik heb een draadloze router gekocht ( TP Link WR841N ) als vervanger van een ouder die een beroerd bereik had.
Nu heb ik 2 laptops draadloos op de router werken en 1 pc via en kabelvebinding aan deze router.

Ik heb ook een printer ( HP 3600N ) die op de vorige router goed werkte, ik kon dan ook vanaf iedere pc / laptop op deze printer afdrukken.
Echter krijg ik het op de router niet voor elkaar.
Ik weet nog dat de printer destijds als een lokale printer geinstalleerd was door een oud collega.

Wie heeft mij voor een uitleg in Jip en Janneke taal zodat ik het als didbeet ook kan begrijpen en dus weer werkend kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Lijkt mij dat (afhankelijk van hoe de tcp/ip instellingen zijn op de printer)
a. Indien een vast ip-adres was ingesteld op de printer: De printer heeft nu een ip-adres dat conflicteert met een pc/laptop op het netwerk óf een ip-adres dat helemaal niet ligt in het tcp/ip netwerk van de nieuwe router.
Stel een nieuw vast ip-adres in op de printer dat wél ligt op het tcp/ip netwerk van de nieuwe router en pas de lokale TCP/IP poort aan naar dat nieuwe ip-adres in de printerdriver van de pc's die gebruik maken van de netwerkprinter.
b. Indien de printer via DHCP of BOOTP een ip-adres krijgt zal je op de router moeten gaan uitzoeken welk ip-adres dat is geworden nu (heet iets van DHCP Leases of DHCP Table o.i.d.)
[Natuurlijk kun je ook een (netwerk-)status-rapport uitdraaien op de printer zelf waar het huidige ip-adres in wordt getoond.]
Pas de lokale TCP/IP poort aan naar dat nieuwe ip-adres in de printerdriver van de pc's die gebruik maken van de netwerkprinter.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan