printer automatisch uitschaken via computer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vina

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo,

in windows xp kon je instellen dat je printer na een x tijd uitgeschakeld werd. Ik zou graag hetzelfde doen in vista, maar... ik zie (zoals wel vaker) door de bomen het bos niet meer. Weet iemand of die mogelijkheid nog bestaat in vista? En zo ja, hoe kom ik daar?

Hartelijk dank!

Vina

Automatisch uitschakelen na een bepaalde tijd geen gebruik zal in de printer-(driver) ingesteld moeten worden.
Ga dus naar Printers en faxapparaten, rechtsklik op de geïnstalleerde printer, kies Eigenschappen en zoek dan naar een printer-specifiek tabblad waar dat in te stellen zou kunnen zijn.

Voorbeeld: bij mijn IP3000 van Canon kan ik (onder XP) in het tabblad Onderhoud aangeven of de printer automatisch moet worden uitgeschakeld na een bepaalde tijd van geen activiteit.

Tijs.

Beste Tijs,

dank je wel voor je antwoord. Helaas lost dit mijn probleem niet op... in XP werkte het zoals jij beschrijft, maar in Vista lijkt deze mogelijkheid verdwenen.
Iemand anders nog een idee?

Je kunt natuurlijk de maker van de printerdriver (normaal gesproken dus de fabrikant van de printer) aanschrijven om te achterhalen of wat jij wilt eigenlijk wel mogelijk is.

Natuurlijk kun je ook in de handleiding van de printer nakijken of je op de printer zélf (via het bedieningspaneel) de printer automatisch kunt laten uitschakelen na een bepaalde tijd van geen activiteit.

Overigens zou het een slim idee zijn ook te vermelden over welk type printer het gaat, voor het geval iemand zo'n zelfde printer heeft...

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

wie weet, misschien kan het wel via de printer zelf (een Canon MP 550), die mogelijkheid had ik nog niet overwogen.

Bedank voor je reacties in elk geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan