printer blijft aangeven: load paper (maar dat zit er al in)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jippi yo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
mijn canon i 320 blijft steeds maar aangeven load paper, maar het papier is aangevuld.
Toch kan ik zo dus niets meer printen en heb ik al een aantal documenten in de wachtrij staan.
Hoe kan ik deze storing oplossen?

groetjes van Ingrid

Heb je deze melding gekregen nadat het papier op was of is er een tijdens het printen papier vastgelopen.

Nog een paar ideen.

Als je printer beschikt over meer dan 1 papierinvoer dan zou het kunnen dat hij papier verwacht op de andere plek. Mijn Canon bijvoorbeeld heeft onderop een papierlade maar ik kan ook bovenin papier invoeren. Als ik een printopdracht geef en hij stuurt de opdracht naar de bovenste invoer dan kun je die melding krijgen aangezien ik daar standaard geen papier in heb. Dit zou je ook even kunnen controleren. Als je een printopdracht geeft en daar naar de instellingen van de printer gaat dan kun je kiezen naar welke invoer je wilt printen. Controleer ook op deze plek of als papiertype nog staat ingesteld A4. Soms wilt dit op Letter sprinten en dan wil het printen ook niet goed gaan en moet je vaak handmatig starten.

Verwijder bij printproblemen ook altijd alle printeopdrachten uit de wachtrij voor je weer iets gaat proberen. Zeker met een invoerverhaal hierboven dan blijft deze proberen om deze op de andere invoer plek te printen aangezien dit allemaal in de printopdracht staat.

Mogelijk hebt je er iets te veel papaier in zitten waardoor hij het niet kan invoeren. Stop eens een paar vellen in de invoer en probeer het nog eens. Vaak moet je na een melding als deze nog wel op een knop drukken om aan te geven dat het papier is ingevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan