printer canon s820

• Onderwerp starter Onderwerp starter wimk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wimk

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
heb een canon s820, plotseling print hij de kleur groen niet meer. groen wordt alleen maar blauw.
ik heb een canon met 6 kleurentankjes, tanks zijn beslist niet leeg.
printer ook nog opnieuw geinstalleerd.
iemand een idee?

Printer al automatisch laten reinigen.

Beste Wimk,

- Lege of bijna lege inkttank(s) of inktcartridge
- De inkttank is niet goed geplaatst
- De spuitopeningen van de printkop kunnen verstopt zijn
- De printkop moet mogelijk opnieuw worden uitgelijnd
- Er wordt afgedrukt op de verkeerde kant van het afdrukmateriaal of in de printereigenschappen is het verkeerde afdrukmateriaaltype ingesteld

Of kijk op onderstaande link, waar de mogelijke problemen en oplossingen staan vermeld

https://self-service-kb.canon-europe.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=94,E=0000000000032188179,K=7163,Sxi=15,Case=obj(2559)

Laatst bewerkt:
print je vaak? Als je niet zo vaak print kan het zijn dat hij verstopt zit, heb ik ook vaak last van, erg irritant.

Beste Wim,

gebruik je wel de orginele cartridges, dus geen compatibles.

canon 820

robbert bedankt maar wat doe je dan als je dit met je printer hebt?

Beste Wim,

de link die ik een paar berichten terug heb geplaatst, staan de oplossingen vermeld.

Printkop ontstoppen:

Blijken er dan nog spuitopeningen verstopt te zijn, dan moet u de printkop grondig reinigen. Het grondig reinigen van de printkop kan alleen via het printerstuurprogramma worden uitgevoerd. Nadat u de printkop grondig hebt gereinigd, drukt u het testpatroon nogmaals af.

succes

Volgorde cartridges??

Met aandacht de bovenstaande - oude - klachten gelezen. Heb nu ook het probleem dat er bepaalde kleuren niet worden afgedrukt.
Maar als ik de printkoppen schoonmaak, de printkop uitlijn en de spuitgaten schoonmaak, komt er steeds iets boven water wat bij mij vraagtekens opwerpt: in welke volgorde moet ik de cartridges gaan plaatsen. Op mijn printer staat - volgens mij - de juiste volgorde: van links naar rechts is dat zwart, fotocyaan, fotomagenta, cyaan, magenta en geel.

Op het afdrukje na printkop uitlijnen staat een andere volgorde: zwart (= a), cyaan (= b), magenta (= c), fotocyaan (= d), fotomagenta (= e) en Bi Directioneel (= f). Geel komt helemaal niet voor, ook niet op de afdruk zelf. Op mijn afdrukken ontbreekt het echter bepaald niet aan geel. Op deze afdruk zijn ook alleen maar de kolommen a, c, d en f te zien.

Heeft iemand enig idee wat hiet fout zit??

Anneke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan