printer delen/ netwerk maken met verschillende besturingssytemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyharry71

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2011
Is het mogelik om de printer te delen/ netwerk maken met verschillende besturingssystemen?

Ik heb overal W7 en W8 pc's, maar op 1 laptopje (die geen W7 of 8 aankan) staat XP.
Met deze laptop wil ik toch graag printen of aan het netwerk toevoegen, maar dat lukt me niet.

Is het uberhaubt wel mogelijk?
Hoe je dat moet doen is me allemaal bekend, maar als gemeld, hij ziet geen printer.

Hallo Dirtyharry. Oke ik probeer te helpen. Probeer deze wortkarround eens. Klik

a. Is die Windows XP helemaal bij? Vooral de installatie van Service Pack 3, verifieren via Start -> Uitvoeren -> winver , is relevant.
b. Voeg ook de groep Gasten (of Guests indien Engelse versie Windows 7 en 8) toe bij de rechthebben bij Delen. De groep Iedereen/Everyone is namelijk vaak niet genoeg.

@manamana: Jij geeft een link hoe printers te delen in XP, maar het gaat hier over het delen van printers in Windows 7/8.

Tijs.

manamana de XP is helemaal op orde (sp3-alle updates die er zijn tot vandaag staan erop) gast toegevoegd

Maar, om misverstanden te voorkomen...ik heb allemaal pc met W7 en 8...waar de printer al prima op werkt...maar ik wil een laptopje toevoegen met XP...en vanuit daar ook af en toe gaan printen.
Een printer "delen"zoals in de link werkt niet, omdat hij simpelweg nog geen printer heeft en kan vinden.
Het gaat erom dat hij hem vind...en dan kan ik verder denk ik.

Maar op mijn eerdere vraag terug te komen...het is WEL mogelijk om een pc met XP toe te voegen aan allemaal W7 en W8 computers m.b.t. delen van de printer???

Laatst bewerkt:
Als het niet kon had ik geen tips gegeven.

Natuurlijk is het niet mogelijk om een Windows XP computer toe te voegen aan een thuisgroep (is specifiek W7/W8), maar het delen van een printer (of bestandsmappen) met een XP computer zou moeten lukken.

Tijs.

Ok,

Wat ik zie op de XP laptop,

Hij vind (als ik op printer toevoegen klik)... het volgende:

MS network,
MS HOME
MS Workgroup,
Toshiba (printer staat via usb met deze pc (laptop met W8) aangesloten)......

klik ik dan in XP op "volgende" dan komt de melding,...." u dient een geldige printernaam op te geven" ...

Dan houdt het voor mij effe op..

Kijk eens na onder welke naam de printer gedeeld is op "toshiba"
Laten we (voor dit voorbeeld) zeggen dat de naam waaronder het gedeeld is "MyAllInOnePrinter" en de pc-naam van de laptop inderdaad "toshiba" is.
Je zou 'm dan moeten kunnen toevoegen in XP via het starten van Printer toevoegen en dan:
Kiezen voor "Netwerkprinter of printer die met een andere computer is verbonden"
Kiezen voor "Verbinding maken met deze printer (of selecteer deze optie en klik op Volgende)", en geef in het vakje dat erbij hoort aan: \\toshiba\MyAllInOnePrinter
Klik Volgende etc. totdat de printer is toegevoegd. Mocht een driver nodig zijn dan wordt die automatisch geïnstalleerd als op "toshiba" een 32-bits versie van W7/W8 is geïnstalleerd. Anders zal om een cd/diskette gevraagd worden.

Hopelijk werkt dit goed.

Tijs.

Ok, dank voor je hulp.

Het was inderdaad uiteindelijk nodig om handmatig de cd met software te gebruiken op de XP laptop.

Daarna was het snel "gepiept"..

mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan