Hallo,
Ik heb een netwerk met 2 Pc's en wil van een van de Pc's de printer delen maar dat lukt helaas niet.
Omgevings omschrijving:
PC 1 direct aangesloten op de router IP nummer 212.168.0.10
PC 2 draadloos aangesloten op de router IP nummer 212.168.0.11
Router Sitecom MIMO-XR WL-153 IP nummer 212.168.0.1
Speedtouch ADSL modem
Beide PC zijn lid van de werkgroep WORKGROUP.
Op beide Pc's is ook een firewall geïnstalleerd maar als ik deze disable dan kan ik nog niet printen vanaf PC2?
Van PC 1 wil ik dus de printer delen. Deze staat ook op sharing. Als ik van PC 1 op het netwerk kijk via de verkenner dan zie ik ook dat de printer beschikbaar is.
Beide Pc's kunnen het internet prima bereiken. Als ik van PC 1 een ping doe naar PC 2 dan krijg ik response. Doe ik echter een ping van PC 2 naar PC 1 dan krijg ik een time-out. Een ping naar de router gaat natuurlij goed want anders zou ik ook het internet niet kunnen bereiken.
Wat zou hier mis kunnen zijn.
Hartelijk dank
Richard
Ik heb een netwerk met 2 Pc's en wil van een van de Pc's de printer delen maar dat lukt helaas niet.
Omgevings omschrijving:
PC 1 direct aangesloten op de router IP nummer 212.168.0.10
PC 2 draadloos aangesloten op de router IP nummer 212.168.0.11
Router Sitecom MIMO-XR WL-153 IP nummer 212.168.0.1
Speedtouch ADSL modem
Beide PC zijn lid van de werkgroep WORKGROUP.
Op beide Pc's is ook een firewall geïnstalleerd maar als ik deze disable dan kan ik nog niet printen vanaf PC2?
Van PC 1 wil ik dus de printer delen. Deze staat ook op sharing. Als ik van PC 1 op het netwerk kijk via de verkenner dan zie ik ook dat de printer beschikbaar is.
Beide Pc's kunnen het internet prima bereiken. Als ik van PC 1 een ping doe naar PC 2 dan krijg ik response. Doe ik echter een ping van PC 2 naar PC 1 dan krijg ik een time-out. Een ping naar de router gaat natuurlij goed want anders zou ik ook het internet niet kunnen bereiken.
Wat zou hier mis kunnen zijn.
Hartelijk dank
Richard