printer delen Redhat 9 <-> Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
781
Ik ben nu al geruime tijd bezig om een printer te delen tussen Redhat 9 en Windows 98. Het is een HP desktjet 959c met HPIJS driver en vanuit KDE kan ik alles printen. Het delen probeer ik via Samba. Hieronder een stukje smb.conf

[HPDeskjet]
printer = HPDESKJET
comment = HP Deskjet 959c
printcap name = /etc/printcap
printable = yes
public = yes
path = /var/spool/samba

Wanneer ik nu op Win98 pc een printopdracht geef, wordt die keurig netjes door die pc verwerkt. Er komt echter niks uit de printer.
Uit één van de logfiles komt het volgende:
[2003/04/27 20:50:59, 0] passdb/pampass.c:smb_pam_passcheck(827)
smb_pam_passcheck: PAM: smb_pam_auth failed - Rejecting User nobody !

Wie kan helpen?
 
Ik denk dat het iets te maken heeft met de username en password die je gebruikt voor deze service op je windows machine...

Probeer met smb eens een user nobody toe te voegen...
Of in ieder geval de user nobody access te geven.
(hierbij kan webmin wel eens helpen)
 
Bedankt voor je antwoord.
De situatie is nu als volgt. Ik kan in Win98 de printer installeren zonder problemen. Wanneer ik nu in Win98 een opdracht geef, dan lijkt het net of alles goed gaat. Helaas is dit niet het geval, want er komt niks uit de printer. Ik vrees dat dit toch iets te maken heeft mijn printerinstellingen in Linux. Ik heb echter geen kaas gegeten van al die verschillende dingen als cups, lpd, bsd enz.

Ik heb nog even een logfile bekeken. Deze keer /var/log/cups/error_log

Hierin vind ik de volgende regels, maar ik kan er niet wijs uit worden:
E [04/May/2003:15:08:52 +0200] print_job: Unsupported format 'application/octet-stream' !
I [04/May/2003:15:08:52 +0200] Hint: Do you have the raw file printing rules enabled?

Heeft iemand enig idee wat het inhoud?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan