printer delen tussen Windows 7 en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

viggso

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
Berichten
25
Ik heb een werkend thuisnetwerk met 2 pc's. Aan de Windows 7 (64bit) computer hangt een Canon iX4000 die ik wil delen met de Windows Vista (32bit) computer. Dit laatste lukt met geen mogelijkheid. Heb de 32bits driver gedownload, maar als ik op de Vista computer een nieuwe printer aanmaak krijg ik deze driver met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Ook krijg ik de driver niet als extra stuurprogramma op de Windows 7 computer geïnstalleerd. Heb het hele internet al afgezocht naar oplossingen maar heb nog niets gevonden. Is er iemand die het probleem herkent en mij kan helpen?
 
1) Even naar printers gaan (in windows :)) dan rechtermuisknop - printerproperties - sharing
2) Aanvinken: share this printer, render print jobs on client computers, list in directory
3) Firewall uitzondering maken (weet niet of dit perse moet, maar kan geen kwaad) of firewall uitzetten op beide PC's
4) Onthoud de printernaam
5) Op de andere computer nu de printer proberen te installeren, gewoon via add printer en dan kiezen voor netwerkprinter

Als dit niet op deze manier lukt, dan gaan we door naar stap 2. :p
 
driver wordt niet gevonden

Bedankt voor je reactie zaagmans. Als ik de netwerkprinter wil installeren krijg ik de melding dat de juiste driver niet gevonden kan worden. Dit ondanks dat ik naar de map verwijs waar de juiste 32bit driver in staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan