Printer delen tussen xp en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik heb 2 computers die via een router op het netwerk zitten. Op de windows xp computer is een printer aangesloten die gedeeld staat. Op de tweede pc staat windows vista die via een draadloze verbinding contact maakt met de router. Nu wil ik op deze pc de printer kunnen gebruiken die op de windows xp pc is aangesloten. Als ik nu hierop een netwerk printer wil toevoegen ziet hij de printer niet. Hij ziet niet eens de windows xp netwerk pc. Wat doe ik hier verkeerd?

antwoord op printer delen

je doet niets fout, iedereen vecht met hetzelfde gezeur.

oplossing:

1) zorg dat je pc's in de dezelfde werkgroep zitten
2) als je firewall gebruikt, bv norton, of een andere, daar staat een optie, vertrouw de volgende ip-adressen:, dit is in een thuisnetwerk altijd wel 192.168.0., 192.168.0.2, en zo verder, voeg er 5 toe, voor de zekerheid.

dit moet je op beide pc's doen, als dit even niet lukt, zet dan even de firewall uit, van windows en norton of zo, als het later dan niet werkt, weet je dat dit het laatste probleem is.

3) deel uiteraard je printer en eventueel c schijf

4) en nu komt de truc waar echt iedereen op vast loopt:

via gebruikersaccouns (config-scherm), vooeg een password toe aan je account (dit zal beheerder zijn of administrator).

beide !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pc's moeten dit hebben en dan !!!!!!!!!!!!!! zelfde account naam en password !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

de truc is namelijk, als je je pc aanzet, moet je jezelf aanmelden, maar als een ander pc via het netwerk kontakt zoekt, meldt hij zich als het ware ook aan, deze neemt dan de account en password mee, van de pc waarop je bent aangemeld.

als je dit niet doet, krijg je een melding, u heeft geen rechten. en zo

5), dan uiteraard op de pc printer toevoegen en zo

laat weten of het lukt,

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan