printer delen vai netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebihara

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
betreft:
epson stylus 750 is direct aangesloten op pc A.
PC A en B maken gebruik van een netwerkje (internet) via een router. Dus pc A naar router en pc B naar router Op beide ps's heb ik "printer delen "toegepast. Pc A gebruikt xp home en pc B xp prof. Wat doe ik verkeerd, want ik kan vanuit pc B niet printen.
bedankt

Ga op pc a naar start / instellingen / printers, en klik je je rechter muisknop op de betreffende printer.
Selecteer "delen" en volg de wizzard.

Ga nu naar pc b, en ga naar start / instellingen / printers, en klik op "printer toevoegen".
Selecteer in de wizzard "netwerk printer", en zoek deze op door te bladeren naar pc a.

Meestal wordt de gedeelde printer met de computernaam van pc a al weergegeven.

Nu zou alles moeten werken.

Succes.

En pc A moet wel aanstaan.

printer delen in net werk

Helaas lukt het me niet.
Op pc a heb ik het gedaan en op het icoontje is een hand te zien.
Maar bij pc b, kan ik in het schermpje noch de pc noch pc a vinden, bij printer zoeken. Heb dan 3 opties
0 printer zoeken 0 verbinding zoeken met deze printer en 0 verbinding........op het internet. Bij geen van de drie kan ik de printer vinden. We bij optie 3 krijg ik Printer............
gedeelde printer alleen ms home en werkgroep.

Bij pc b heb ik de printer apart geinstallerd (drivers etc ) maar dat maakte niets uit.
heb je nog suggesties

Heb je bij je netwerkverbinding wel bestands-en printerdeling aanstaan.

sorry, waar vind ik dat, heb gekeken bij net werk, maar kan het niet vinden

Heh, dat is sterk, ik heb precies hetzelfde probleem. Een router 2 pcs xp pro op de router en de printer hp officejet 85 op een usp aansluiting. Voorheen heeft dit wel gefuncioneerd, op een of andere miet te achterhalen manier nu niet meer. Ik volg exact de instructies op maar toch gaat er iets fout. Maar wat. Is het bij jou al opgelost??????

grt
elbert kok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan