berkhofweg
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jun 2008
ik heb me al een tijdje stuk gebeten op het delen van een printer in ons draadloos netwerk. ik realiseer me dat jullie zoveel mogelijk informatie nodig hebben, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. als er dus iets onduidelijk is, vraag het maar. we hebben een router waar een pc (xp) en een laptop (vista) draadloos op zijn aangesloten. beide computers hebben mcafee en hierdoor heb ik een mooi overzichtje van het netwerk en kan ik bijvoorbeeld ook bestanden delen. de printer wil echter nog niet lukken. die zit fysiek aangesloten op de pc.
ik heb bijvoorbeeld al een ping test gedaan van beide computers en die was ok. beide computers zitten inmiddels in dezelfde werkgroep, maar als ik bij de verkenner ga zoeken kan ik niks vinden (ook niet de naam van de computer zelf).
dit is de basis informatie. ik heb al vrij veel geprobeerd...
ik heb bijvoorbeeld al een ping test gedaan van beide computers en die was ok. beide computers zitten inmiddels in dezelfde werkgroep, maar als ik bij de verkenner ga zoeken kan ik niks vinden (ook niet de naam van de computer zelf).
dit is de basis informatie. ik heb al vrij veel geprobeerd...