printer delen xp vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

berkhofweg

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
ik heb me al een tijdje stuk gebeten op het delen van een printer in ons draadloos netwerk. ik realiseer me dat jullie zoveel mogelijk informatie nodig hebben, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. als er dus iets onduidelijk is, vraag het maar. we hebben een router waar een pc (xp) en een laptop (vista) draadloos op zijn aangesloten. beide computers hebben mcafee en hierdoor heb ik een mooi overzichtje van het netwerk en kan ik bijvoorbeeld ook bestanden delen. de printer wil echter nog niet lukken. die zit fysiek aangesloten op de pc.

ik heb bijvoorbeeld al een ping test gedaan van beide computers en die was ok. beide computers zitten inmiddels in dezelfde werkgroep, maar als ik bij de verkenner ga zoeken kan ik niks vinden (ook niet de naam van de computer zelf).

dit is de basis informatie. ik heb al vrij veel geprobeerd...

alles wat er in dat forum wordt genoemd, heb ik al geprobeerd. ik heb ook al eens alle firewalls uitgezet.

ok, laten we bij het begin beginnen.

ik heb een draadloze router in de meterkast en twee computers die draadloos verbinding maken. als ze in dezelfde werkgroep zitten moeten ze elkaar kunnen zien dacht ik zo. maar daar begint het probleem al. in de verkenner geeft ie een melding dat ik de spelling moet checken.

is er een andere manier om te checken of computers elkaar zien?

als ik een kabeltje legde tussen beide computers kwam ik al een einde verder, maar dat is dus geen optie (alleen even om te proberen).

ik las ook ergens dat op beide computers dezelfde gebruikersaccounts moeten bestaan. hoe gaat dat precies in zijn werk.

op mijn laptop heb ik alleen mijzelf als account (vista) en op de pc heb ik het werken met accounts uitgeschakeld (xp), dus geen inloggen.

ook kreeg ik bij het installeren van protocollen bij eentje een foutmelding. dat kan ook het probleem zijn. is er een andere manier om protocollen toe te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan