printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Terpstra

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
Enige tijd geleden zijn bij mij twee computers geplaatst, waartussen één printer. De installateur heeft er voor gezorgd dat deze printer kon worden gedeeld mits de computer waaraan de printer fysiek is aangesloten maar aan staat. Op deze manier kan vanaf de andere computer worden geprint. Het werkte prima tot een paar dagen geleden. Steeds als we vanaf de 2e computer willen printen krijgen we steeds de melding dat er niet geprint kan worden omdat er iets aan de kabels zou mankeren. Beide computers zijn aangesloten op een router voor internet. Internet is op beide computers te bereiken. Ik kan de eigenschappen van de printer via de 2e computer niet openen. Ik krijg dan de melding "printer spooling is niet actief". Wat dit betekent weet ik niet. In de eigenschappen van de printer op de 1e computer is printer delen aangevinkt.
Wie weet raad? :confused:

Op 1e pc (waar de printer door gestuurd wordt) printer delen uitschakelen, en pc herstarten.
Printer delen weer inschakelen.

Op 2e pc printer geheel verwijderen.
Daarna printer toevoegen / netwerk printer / locatie zoeken over je netwerk.
Als het goed is komt de naam van je 1e pc nu zichtbaar.
Als je daarop klikt, zie je normaal gesproken je printer al staan.
Deze toevoegen en je kunt weer printen.

Lukt dat niet, kijk dan op beide pc's eens naar je ip nummers.
Hebben beide pc's een verschillende computer-naam?
Heb je onlangfs een firewall geinstalleerd?
Of een virusscanner met firewall?
Heb je in je router een beveiliging aangepast en daarmee je printer verkeer geblokkeerd?
Kun je met windows verkenner nog bestanden delen van beide pc's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan