Printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

docowebmasters

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
wij maken gebruik met twee computers van Internet d.m.v. een router,is dat nu wel of geen netwerk(je)
Op bijvoorbeeld computer 1 is een printer aangesloten op computer niet,op wat voor wijze kan ik nu ook printen vanaf computer 2,moet dat d.m.v. bijvoorbeeld Printer delen,heb dat wel gelezen maar men spreekt dan wel over een Netwerk.
Wie kan mij helpen
bijvoorbaat dank

Via de router kun je als het goed is gewoon beide pc's bereiken. Je hebt dus wel degelijk een netwerk. Middels printer delen moet het dan ook mogelijk zijn vanaf pc2 te printen via pc 1.

Begin met beide computers in dezelfde werkgroep te plaatsten. Dit zal je tijd besparen met het zoeken naar de printer. Deel de printer op de ene computer, zet wel de restricties goed en connecteer dan van de ander computer.

En....zet de software van de printer op beide pc's.

Ik zit met dezelfde vraag. Zoals het wordt voorgesteld heb ik geprobeerd. Het nadeel daarvan is dat computer 1 aan moet staan omdat je anders niet kunt printen. Is er een mogelijkheid om de printer om 1 of andere manier op de router aan te sluiten zodat iedere computer afzonderlijk van elkaar gewoon kan printen?

Als je een router met een printerfunctie hebt of een printer waar een netwerkkaart inzit dat kun je de printer op de router aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan