Printer delen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hi,

Zou iemand mijn kunnen helpen met het instellen van een thuis netwerkje?

De bedoeling is om een printer te delen.

Ik heb 1 PC met de printer (PC werkt op Windows XP Pro Spaans). Aangesloten via een netwerk kabel aan een Netgear router DG834G.

En een laptop (wireless aan de zelfde router) met Windows XP Home Engels.

Ik heb het geprobeerd via de wizard van Windows maar te vergeefs. Op een of andere manier zien de twee systemen elkaar niet. Bestaat er misschien een documentje die stap voor stap uitleg geeft hoe en waar op te letten bij het maken van een netwerkje?

Alvast bedankt,

Claciar

Op de eerste plaats moeten die twee pc's elkaar zien in je "thuisnetwerk" . Als dat werkt moet je je printer delen. (zie eigenschappen). Vervolgens ga je op je laptop een printer installeren en ga je naar "netwerkprinter zoeken" . Als het goed is ziet die laptop de printer. Als dat niet zo is werkt je netwerkje niet goed......

Hoi Bruno,

All the way from New York??

Ja dat is het probleem, ik heb deze stappen uitgevoerd. Dat wil zeggen de printer is geshared en de laptop ziet die printer ook. Maar op een of andere manier als ik een test print wil draaien geeft mijn laptop een error aan, dit door op het printer icoontje onderin naast de klok een vraagteken te plaatsen.

Maar het vreemde is als ik naar my network places ga/ en view workgroup computers. Geeft hij alleen de laptop weer en niet de PC waaraan de printer zit.

Heel vreemd, maar ik wil eerst kijken wat dit precies kan zijn voordat ik alles ga zitten veranderen, daar heb ik namelijk slechte herinneringen aan.

Claciar

Hoi Bruno,

Nog iets belangrijks, de PC zit de laptop wel. Maar niet anders om.

Claciar

Iemand??

Ik heb het netwerkje bijna zover, er hoeft denk ik iets kleins veranderd te worden en dan zal hij het doen ik weet alleen niet waar ik moet zijn.

Bedankt,

Claciar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan