Printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Heb een pc windows 98. De printer die hieraan gekoppeld zit is aan vervanging toe. Heb echter elders in huis een pc met windows xp en een all-in-one printer. Wil dus ipv een nieuwe printer kopen kijken of het mogelijk is deze all-in-one te delen. Heb al vanalles hierover gelezen maar kom er niet helemaal uit ; Heb begrepen dat ik een netwerk moet maken. Hoe pak ik dit aan ? Moet ik dit doen op de pc met W98 (met printer die aan vervanging toe is ) of op de pc met Wxp ( met all-in-one printer)
Heb ook iets gelezen over een netwerkkaart. Heb ik die nodig, zo ja kan ik ook nakijken of die er al inzit zonder dat ik het weet ?
Beide pc's zitten gekoppeld aan een router/firewall.
Ik hoop dat er iemand is die de moeite wil/kan nemen om mij hiermee te helpen.
 
De netwerk wizard doorlopen op de xp machine, de printer op delen zetten, en met de gemaakte XP netwekdiskette, deze op de win98 machine gebuiken om het netwerk werkend te maken, daarna op die machine de (netwerk)printer zoeken.

Een handleiding.
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
De netwerk wizard doorlopen op de xp machine, de printer op delen zetten, en met de gemaakte XP netwekdiskette, deze op de win98 machine gebuiken om het netwerk werkend te maken, daarna op die machine de (netwerk)printer zoeken.

Een handlijding.


Wizard begint met "Installeer netwerkkaarten" ; kan het zijn dat die al geinstalleerd zijn en hoe kan ik dat controleren ?
 
Ze zitten toch beide aan de router? dan hebben ze ook een ntwerkkaart, zie configuratiescherm, systeem, hardware, appaaraatbeheer.
Staat ook in die handleiding.
 
Lange Pier zei:
Ze zitten toch beide aan de router? dan hebben ze ook een ntwerkkaart, zie configuratiescherm, systeem, hardware, appaaraatbeheer.
Staat ook in die handleiding.
 

Sorry, is duidelijk. Nog een vraag. Bij de wizard moet ik bestands-en printerdeling inschakelen ( toch? ). Windows Firewall wordt geconfigureerd voor bestands-en printerdeling in netwerk. Als ik hiervoor kies krijg ik een melding dat iedereen op Internet nu de mogelijkheid krijgt om bestanden te bekijken en printer te gebruiken. Dit is echter niet mijn bedoeling ! Het enige wat ik wil is ZELF de printer aansturen en niet iemand anders deze mogelijkheid geven. Is hier wat aan te doen of houdt het dan gewoon op ?
 
Hangt toch een router tussen, er kan niemand zomaar op je pc komen hoor, dan moet hij wel heel erg zijn best doen, maar tussen de twee pc's in het netwerk gaat het niet zomaar tussen een XP en 98 machine.

Enne, je kunt zelf je overbodige reply's weghalen.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan