printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarlion

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
ik heb twee laptops, beide hebben wireless. er is ook een printer, die ik wil gebruiken met beide laptops. hoe moet ik de laptops instellen. ik weet alleen dat eentje host moet zijn, maar hoe? graag geen router

Je sluit printer aan op notebook.
Gaat via Start > Instellingen > Printers en faxapparaten naar het venster met o.a. deze printer, rechtsklikken daarop en 'delen' kiezen.

Geen router.
maar hoe wil je de beide laptops elkaar laten zien dan ??

Ja precies Puppie.
Er zal idd toch wat meer informatie moeten zijn over de (onderlinge) verbinding tussen de twee notebooks en ik was dus te voorbarig.
Er is dus - om een goed antwoord op de vraag te kunnen geven - meer informatie nodig ..... !

daarom vraag ik ook hoe ik een printer wil gaan delen waarbij een laptop de host is. Maar er is dus geen router, is er nog meer info dat ik moet geven? zoja, wat?

de connectie is: beide zijn met utp kabel aangesloten op internet, dat betekent dat bij beide de wireless niet in gebruik is.

Laatst bewerkt:
dus je gebruik wirelles om te printen?
ik snap je vraag niet goed omdat je in je eerstte bericht zegt dat je wirelles gebruikt en nu niet meer.
anders is de vraag hoe kunnen ze dan allebij op internet als er geen router is? of je moet een modem hebben met meerdere poorten.

graag nog wat meer informatie want zo is het moeilijk om je te helpen want er zijn heel wat oplossingen.

Waarop zijn beide laptops aangesloten? Rechtstreeks naar de kabelmodem??

ze hebben beide wireless, maar dat betekent niet dat ik wireless internet access heb...
maar goed, beide laptops zijn met kabels via een router verbonden met het internet, maar dat doet er niet toe, want ik kan niet bij de router komen. en nee, ik gebruik geen wireless om te printen, want dat gaat niet.
ik verbind dus gewoon een printer aan een van de laptops, vervolgens moet ik beide laptops zo instellen dat beide laptops kunnen printen. mijn vraag is dus nog steeds hetzelfde: hoe moet ik beide instellen??

Laatst bewerkt:
ze hebben beide wireless, maar dat betekent niet dat ik wireless internet access heb...
maar goed, beide laptops zijn met kabels via een router verbonden met het internet, maar dat doet er niet toe, want ik kan niet bij de router komen. en nee, ik gebruik geen wireless om te printen, want dat gaat niet.
ik verbind dus gewoon een printer aan een van de laptops, vervolgens moet ik beide laptops zo instellen dat beide laptops kunnen printen. mijn vraag is dus nog steeds hetzelfde: hoe moet ik beide instellen??

Als ik het goed begrijp en je plug de printer in de laptop dan is het gewoon een kwestie van printer installeren (nieuwe printer toevoegen). Op beide printers.

Als ik het goed begrijp en je plug de printer in de laptop dan is het gewoon een kwestie van printer installeren (nieuwe printer toevoegen). Op beide printers.

neej, zo te zien begrijp je het verkeerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan