Printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik heb mijn pc onlangs bij een computerzaak gebracht waarna ik alles opnieuw moet installeren.
Nu probeer ik mijn printer te delen met een andere computer in het netwerk.
Ik doe precies hetzelfde zoals ik het vorige keer had gedaan. Nadat mijn pc gedeeld is, probeer ik op de andere computer via uitvoeren mijn pc te bereiken.
Nadat ik opnieuw mijn PC probeer te bereiken zie ik tot mijn grote verbazing dat ik een wachtwoord moet invullen?? :shocked:
Ik heb nergens een wachtwoord ingesteld en zal ook niet weten waar dit zou moeten.
Dit heb ik de vorige keer toen ik de printer deelde ook niet gehad. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een printer kan delen??

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden, maar weet niet precies of dit veilig is, vandaar mijn vraag :D

Als ik kijk bij delen zie ik staan dat 'Toegang van buitenaf op deze computer is uitgeschakeld. Dit is een beveiligingsmaatregel.'
Als ik dit wil inschakelen krijg ik de volgende melding:
waarschuwing.JPG

Kan ik hier op JA drukken? Of is dit te onveilig omdat anderen van internet mijn pc kan inkomen?

Het is al weer een tijdje geleden dat ik deze vraag heb gesteld, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.

Als ik de wizard van printer delen volg kom ik uiteindelijk de melding tegen dat:
'Printer deling in te schakelen niet aanbevolen is, omdat deze configuratie iedereen op internet de mogelijkheid bied om uw bestanden te bekijken en de printer te gebruiken.'

Kan ik gewoon printerdeling inschakelen of is dit te onveilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan