Printer delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hoi,

Ik weet niet of ik deze onderwerp in de goede sectie heb gezet. Zonee... sorry hiervoor! En ik weet ook niet of het hiermee te maken heeft. Maar goed.

Ik heb een printer van Canon en die is aangesloten op mijn desktop. Nou heb ik een router van Netgear WPN824. Met mijn desktop heb ik een USB-stick die verbinding maakt met de router, waardoor ik dan draadloos kan internetten op mijn desktop. Ik heb laatst een laptop gekregen en internet ook draadloos (Wireless ingebouwd). Nu wil ik ook dat mijn laptop kan printen, zonder dat ik printer moet aansluiten via USB op mijn laptop (en eventueel installeren). Is dat eigenlijk wel mogelijk?

Mijn desktop heeft Windows XP Home Edition
Mijn laptop heeft Windows Vista Home Premium

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Chun

Er staat:
We gaan er van uit dat de pc en het notebook onderdeel uitmaken van hetzelfde netwerk; dus dat ze bestanden met elkaar kunnen delen.
Maar mijn desktop en laptop kunnen elkaar bestanden nog niet eens delen. Hoe moet dat eerst?

Ik heb nu een netwerk op mijn desktop gedaan. Ik kan via mijn laptop naar \\computernaam (dus, naar de gedeelde mappen naar me desktop). Ook heb ik op mijn desktop ingesteld dan mijn printer kan delen. Alleen op mijn laptop via configuratiescherm en printer toevoegen en daarna netwerkprinter, krijg ik geen gevonden printers te voorschijn.

\\ Edit
Het is al gelukt :) Bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan