printer delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjitol

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Hallo
Heb een desktop en een laptop
mijn internetverbinding gaat in de router(sitecom 300N) vanuit mijn router met een kabbeltje (utp) naar mijn desktop
en draadloos naar mijn laptop
Alle beide pc's hebben internet dat is oke
maar nu wil ik de pc's koppelen of in ieder geval de printer delen die met een usb verbinding aan mijn desktop vast zit , kan dat op deze manier en wat te doen????:thumb:

Hoi,

Ja hoor dat kan. Je gaat dan als volgt te werk.

1. Ga op je desktop naar 'Printers en faxapparaten' en druk met je rechter muisknop op jouw printer en selecteer 'Delen'. Daar kun je de printer gaan delen door printer delen aan te vinken.
  2. Dan ga je naar je laptop toe en daar ga je ook naar 'printers en faxapparaten' in configuratiescherm en klik je printers toevoegen. Dan selecteer je 'Netwerkprinter of een printer die met een ander computer verbonden is' Dan selecteer je 'Een printer zoeken' aan en zoek je jouw printer die dan in je werkgroep staat.

Het beste kun je beide pc's in hetzelfde werkgroep zetten.

Als het goed is moet je dan op je laptop kunnen printen.

Gr,

Modag

hallo
als ik met de laptop ga zoeken
dan ziet hij microsoft windows-netwerk
druk ik dan op volgende rood kruis, u dient een geldige netwerkprinter op te geven

Geef daar eens op \\xxxxxx\yyyyyy

waar xxxxxx staat voor de naam van de desktop in het netwerk en yyyyyy de naam van de printer is op de desktop.

Hallo beste mensen

lieve computer vrienden
Ik ben niet zo op de hoogte met computers al wat of doe zoek ik op internet
waar moet ik zoeken voor de xxxxxen yyyyyy

groet benji

De naam van de computer kan je vinden bij configuratiescherm bij systeem op het tabblad Computernaam achter volledige computernaam.

De naam van de printer is de naam die je hebt opgegevn bij het delen van je printer.

Hallo Wim
Dat is duidelijk maar wat ik denk dat er iets anders nog niet in orde is
De computers zien elkaar niet
Kunnen we nog een keer opnieuw beginnen
Ik heb een inernet aanslluiting (kabel)
die gaat in mijn router (siecom 300N)
Daaruit vaste verbinding naar mijn desktop
En draadloos naar de laptop
Alle twee hebben ze internet verbinding dus tot zo ver gaat het prima.
Maar dan ????

Even rechter muisknop op je printer (kan je vinden onder Start, Instellingen, Printers en faxapparaten) en je printer delen (met je rechter muisknop op je printer klikken en kiezen voor eigenschappen en dan het tabblad delen).

Daarna kan je hem op de andere computer zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan