printer doet het niet??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hoi,

Ik heb een HP deskjet 3816 printer, en sinds een tijdje doet ie het niet meer.
Als ik een printopdracht geef dan hoor je hem wel 'starten' maar hij pakt hem niet, dus even is het of hij papier gaat pakken en gaat afdrukken, maar dan stopt hij gewoon.
Ik heb al van alles geprobeerd, ik dacht eerst dat de patroonhouder vast zat, maar dat is niet zo, hij gaat wel behoorlijk stroef, maar als ik de kap open doet kan ik hem wel verschuiven.
Weet iemand raad?

tja,

er kan zoveel aan de hand zijn, maar een mogelijke oorzaak is het te glad zijn van de papiergeleidingsrol. Dit is een veelvoorkomend euvel en is op te lossen door een (gratis) setje bij HP te bestellen waarmee je de rol kunt "opruwen".

Ik weet alleen niet zeker of het setje voor jouw printer (gratis) is. Een ding : je zoekt je de krampen op de site van HP, want ze zijn niet erg scheutig met het propageren van die gratis setjes (je krijgt 'm namelijk gratis thuisgestuurd en als alle HP bezitters zo'n setje bestellen, dan kost ze dat ik weet niet hoeveel.)

Maandag even bellen is wellicht het makkelijkst.........

OK, 't is te proberen, mochten anderen nog tips of adviezen hebben hoor ik het graag.
Bedankt.

Jolanda,
Je kunt ook proberen de rubber rollen schoon te maken met bijvoorbeeld JIF. Ik kon ook niet vinden of het setje van HP er voor jouw printer is (voor de mijne niet).
Ik weet ook niet of het probleem zit in de papierdoorvoer, want dan pakt 'ie of geen papier of 3 of 4 vellen tegelijk (typisch HP-probleem), maar het is het proberen waard.
Grtz,
Eric

Het ligt denk ik niet aan de papierdoorvoer, want wanneer ik hem uitzet, dan hoor je hem een 5 tot 7 seconden zuchten en steunen en dan pakt hij ineens wel papier en voert dat er dus zonder te printen uit.

tja,

dan zou je bijna gaan denken aan een heel ordinaire softwarestoring. Je zou eens kunnen overwegen om de printer in apparaatbeheer weg te gooien om 'm vervolgens weer opnieuw door Windows te laten detecteren nadat Windows opnieuw is opgestart.........

Je zou ook even na moeten kijken hoe de printerpoort is ingesteld in de bios. Hoogstwaarschijnlijk moet 'tie, net zoals als bij de meeste HP printers, op EPP staan of EPP/ECP en niet op alleen ECP.
Deze instelling veranderd niet zomaar in de bios maar het even nakijken kan geen kwaad.

Niets heeft geholpen, nu de helpdesk maar gebeld, want er zit nog garantie op, moeten ze zelf maar gaan kijken hoor.
Bedankt in ieder geval.
Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan