printer doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieyo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Wie kan mij helpen?
mijn printer doet het niet meer.
Ik heb een HP 930C en gebruik XP

wanneer hij iets wil printen wil hij beginnen, maar blokkeert dan ineens en gaat knipperen, hij print niets
een testpagina heeft hij nog wel gedaan

ik heb de juiste driver gedownload

wat kan ik nog doen?

dank je!!!

In configuratiescherm naar de map printers gaan, de printer verwijderen en daarna de printerkabel lostrekken uit de pc. Dan de pc weer opstarten en de printer opnieuw installeren.
LET OP: bij een printerinstallatie is het veelal éérst de stuurprogramma's installeren en pas als het scherm daarom vraagt, de printer opnieuw op de pc aansluiten!

Laatst bewerkt:
gast0225 bedankt voor je antwoord, maar helaas lukt het nog niet
ik heb hem er af gehaald en opnieuw geinstalleerd
wanneer hij een printopdracht krijgt, begint hij, pakt papier en dan stopt het

misschien zijn het gewoon ergens simpele instellingen met vinkjes die verkeerd staan maar ik weet niet welke

testpagina gaat ook niet verder

wanneer ik naar de info ga, zie ik dat hij als status geeft: pagina afdrukken
maar het groene lampje gaat knipperen en ik zie dat de bestandsgrootte steeds oploopt
na een tijdje zitten er geen documenten meer in de wachtrij

ik heb:
printer offline gebruiken
geavanceerd: rechstreeks naar printer afdrukken (maar heb het ook al geprobeerd met documenten in wachtrij plaatsen)

heeft het te maken met register, dat daar iets mis mee is?

hoe krijg ik hem aan de praat??
alvast bedankt weer

Doe een simpele test om het e.e.a. uit te sluiten. Sluit de printer aan op een laptop of een desktop van een vriend. Doet 'ie het daar ook niet? Dan is de printer stuk. Doet 'ie het daar wel, dan moeten we verder gaan zoeken.

Doe een simpele test om het e.e.a. uit te sluiten. Sluit de printer aan op een laptop of een desktop van een vriend. Doet 'ie het daar ook niet? Dan is de printer stuk. Doet 'ie het daar wel, dan moeten we verder gaan zoeken.

heb ik inmiddels gedaan en daar doet de printer het goed, zonder problemen
het zit hem dus ergens in mijn computer of instellingen, maar waar??

op de testpagina kwamen bestanden die gebruikt worden, bv system32\spool\drivers........
moet ik in mijn computer nakijken of ik die allemaal in C heb staan?

is het een idee om een usb printerkabel te gebruiken?

bedankt!

Ik heb een aantal mogelijkheden overwogen maar moet eerlijk bekennen dat ik een pasklare oplossing niet voorhanden heb. Zéker als je de printer in zijn totaliteit verwijderd hebt gehad en daarna weer hebt geïnstalleerd, is het redelijk onlogisch dat het niet werkt, ténzij er in het register iets van HP is blijven hangen...................... en om dat op te lossen kun je het volgende doen:

2 dingen vooraf:
de printer print vanuit geen énkele applicatie? -> niet vanuit Word, niet Excel, niet vanuit IE of whatever?
Heb je nog meer hardware van HP geïnstalleerd (bijv. een scanner?)

Wat je nog kunt proberen is het handmatig verwijderen van álle HP sleutels in het register.

Voordat je dat gaat doen is een aantal zaken van belang:
- heb je bijvoorbeeld ook nog een scanner van HP en / of andere HP hardware, houd er dan rekening mee dat die ook niet meer functioneert na het verwijderen van HP sleutels in het register. Áls je dus meer hardware van HP hebt, verwijder die dan eerst middels het configuatiescherm. (Moet je dus later ook weer installeren)

Verwijder in het configuratiescherm eveneens nogmaals de printer. Ga nu eerst op zoek (middels de verkenner) naar mapjes van HP en verwijder die ALLEMAAL handmatig.
Start de pc dit keer niet opnieuw op, maar ga éérst naar de Startknop van Windows en typ in het 'uitvoerenvak' REGEDIT.

Het register opent zich. Ga in élk mapje op alfabetische volgorde opzoek naar HP. Eenmaal een HP sleutel gevonden, verwijder deze dan (rechtermuisknop) Zo doorloop je álle mapjes van het register.
Ontkoppel de printer van je pc en laat hem eraf!!! (Tip: in de zoekfunctie van het register kun je laten zoeken naar bijvoorbeeld: HP )

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, pas op!!!!!! Klooien in het register is niet zonder gevaar. Eén foute handeling en je Windows is definitief 'overstuur' en dient opnieuw geïnstalleerd te worden. Verwijder dan ook alleen maar sleutels van HP en geen enkele andere!!!!!!!

Veilig is om vooraf het register te backuppen : Klik én om je eigen bestanden op een veilige plek te backuppen (foto's, brieven etc. etc.)

De gehele operatie is binnen een uur uit te voeren.

Na de registeraanpassingen start je de pc opnieuw op en installeer je de printer opnieuw volgens de handleiding van HP.

Voer elke stap hierboven nauwkeurig uit en sla er geeneen over!!!

Welllicht de meest handige oplossing is systeemherstel uitvoeren naar een datum waarvan je zéker weet dat de printer het nog deed. Er is 'iets' gebeurd wat het probleem heeft veroorzaakt : een hardwarematige of softwarematige verandering aan je systeem. Aangezien dat niet 'vanzelf' gaat, kun je jezelf ook afvragen wát je met je systeem hebt uitgespookt kort voordat de printer dit gedrag ging vertonen.

Laatst bewerkt:
Het vreemde is, dat een herstelpunt ook niet gemaakt kan worden, krijg dan de melding:
herstellen is niet voltooid

Ook krijg ik bij het opstarten eerst een blauw scherm om C te controleren en moet dan binnen 10 seconden drukken om verder te gaan

met die registers durf ik inderdaad nog niet zo aan
heb eerst eens een usb printerkabeltje gekocht en hem zo aangesloten
en warempel, hij doet het!

maar er zit toch denk ik iets niet helemaal goed met de computer
want als ik opstart verschijnt steeds het schijfcontrole bericht:
bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd
type bestandssysteem is NTFS
volumenaam is BOOT
en dan gaat CHKDSK van alles controleren (bestanden, indexen, security descriptions)

kan jij hier nog iets mee??

In de veilige modus starten en dáár alle controles + onderhoud doen:

defragmentatie, schijfopruiming, chkdsk, virus en spyware controle, ccleaner. Als dat allemaal is gebeurd weer normaal opstarten.

ok dat ga ik allemaal proberen
wat fijn dat je meteen snel antwoord geeft
ideaal om zo verder te zoeken
bedankt!

Hoi
heb alles gedaan in veilige modus (duurde heel lang)
(defragmentatie, schijfopruiming, chkdsk, malware, cccleaner)

helaas het probleem van schijfcontrole bij opstarten blijft bestaan

heb je nog andere tips?

bedankt

jammer
een ander probleem (heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken)

wanneer ik aVG 9.0 wil installeren geeft hij op het eind:
installatie mislukt
actie is mislukt voor registersleutel
HKLM\SOFTWARE\Microsoft Windows NT\Current Version\Windows: registersleutel maken

mischien helpt je deze info om het probleem op te lossen
er is blijkbaar wel iets met die registers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan