Printer draadloos in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Beste,

Ik heb boven een printerstaan. Deze heeft een netwerkkabelaansluiting. Nu is het doortrekken van de netwerkkabel volledig fout gegaan. Geen netwerk boven dus....

Is het op 1 of andere manier mogelijk om bv een router (fysiek)op de printer aan te sluiten en deze vervolgens met mijn laptop te laten communiceren?

Ik zou hier erg mee geholpen zijn :confused:

Bedankt voor het mee denken.
Cheers!

Je kan aan een ethernet client denken of een homeplug systeem.

Het eerste is een WLAN to ethernet adapter, en het tweede vervangt een ethernet kabelverbinding door een stroomdraad. :thumb:

Het tweede werkt ook door betonnen vloeren heen...

Helpt dat verder?

Je kan natuurlijk ook de printer beneden rechtstreeks aansluiten of een electrien een netwerkkabel laten trekken...

Lutz,

Bedankt voor je reactie!

Een WLAN to ethernet adapter? Ik begrijp niet goed wat dit is. Kun je dit uitleggen?

En een homeplug systeem zegt me nog minder :S

chico79,

Hmmmm dit zit er wel kinderlijk simpel uit zeg :thumb:

@Lutz,

Ik bedacht me net dat ik nu ook draadloos op het net zit.DUH. Dus....heb ik even de router van het modem gekoppeld en aan de printer gehangen.....en printer maar!
Dat werkt dus. Maar nu vraag ik me nog wel af of de laptop straks met twee routers kan communiceren?

1 die aan het internet hangt en de ander dus aan de printer. Of gaat dit botsen?

Lutz,

Bedankt voor je reactie!

Een WLAN to ethernet adapter? Ik begrijp niet goed wat dit is. Kun je dit uitleggen?

En een homeplug systeem zegt me nog minder :S

Het eerste heet ook ethernet client. Verschillende producenten maken zoiets, ook Linksys. Google eens naar game adapter.

Homeplug is een ethernetkabel vervanging via de stromdraden in je huis. Google eens naar homeplug.:thumb:

chico79,

Hmmmm dit zit er wel kinderlijk simpel uit zeg :thumb:

@Lutz,

Ik bedacht me net dat ik nu ook draadloos op het net zit.DUH. Dus....heb ik even de router van het modem gekoppeld en aan de printer gehangen.....en printer maar!
Dat werkt dus. Maar nu vraag ik me nog wel af of de laptop straks met twee routers kan communiceren?

1 die aan het internet hangt en de ander dus aan de printer. Of gaat dit botsen?

Je hebt het bijna begrepen. Een wireless router of wireless access point heeft als ingang een netwerkaansluiting en als uitgang een antenne t.b.v. een draadloos netwerk.

Een ethernet client doet het tegengestelde: hij heeft een antenne als ingang en een netwerk aansluiting als uitgang.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan