printer draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Ik wil graag mijn all in one printer (epson stylus DX 3850) draadloos maken, zodat ik vanaf 2 computers (eentje XP, eentje Vista) kan printen en scannen. Er is al draadloos internet aanwezig en ik heb niet veel verstand van dit soort zaken. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en zo ja: hoe?
Alvast bedankt!
:rolleyes:

Van hetgeen ik net heb begrepen van de productspecificaties is dit geen netwerkprinter. Je kunt echter als je een draadloos netwerk hebt dan ook printers delen. Voorwaarde is wel dat beide computers gebruik moeten maken van dezelfde Werkgroepnaam (via eigenschappen van "Deze computer" te benaderen).

Bij het toevoegen van een printer geef je dan aan dat de printer gedeeld moet worden.
Nadeel van deze constructie is echter wel dat de pc waarmee de printer direct is verbonden, aan moet staan wanneer je met de andere pc wilt printen.

@renzcreationz

Je hebt hiervoor twee mogelijkheden:

- Een bekabelde printerserver aan je router
- Een draadloze printerserver

Met een bekabelde kan je volstaan, wanneer je printer en je router dicht bij elkaar staan.
Staan ze beide op een verschillende plek dan is een draadloze handiger omdat je dan geen netwerkkabel aan hoeft te leggen.
Voordeel is voor beide, dat je - zoals Riccardo al aangeeft - nooit een computer aan hoeft laten staan, waarop de printer evt. aangesloten is. Maar ik denk dat je dat inmiddels al door had.
Het is handig om een printerserver te kiezen, die van hetzelfde merk is als je router. Verschillende kan ook, maar dan worden soms niet alle functies van de printerserver uitgenut.

Vraag: welk merk router of modem/router heb je?

bedankt voor de suggesties!

Ik heb een linksys router.
wat moet ik me voorstellen bij een printerserver? Is dat een apparaat wat ik kan kopen? En welke kosten moet ik me daarbij voorstellen?

Eeeeeeh mag ik even verder vragen?

Ik heb twee printers (een epson kleurenprintertje stylus C40UX en een HP laserjet 1200) gewoon aan de PC hangen. Beide printers zijn geen netwerkprinter, hebben wel een USB poort

Nu wil ik ook een draadloze router (linksys WKUSB54CG-EU) om met de kinderpc in de huiskamer o.a. het internet op te kunnen.

Er moet dus een printerserver komen om ook vanuit de huiskamer te kunnen printen.

Kunnen die dan beide op die printerserver die hiervoor genoemd staat?
Of moet er een aparte printerserver komen voor elke printer?
en die printerserver 'hangt aan '' de router nietwaar?

Kortom wie maakt mij eens wijs
Ik verneem graag van jullie

groet
Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan