printer en mappen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Dag,
Ik heb een klein netwerkje opgezet met wirless router topcom .Ik heb internet op wirless laptop en ook op mijn pc met lan kabel verbonden.Ik wil printer delen en enkele mappen en dat heb ik juist ingesteld, denk ik ,omdat ik op elke pc de 2 computers kan vinden onder werkgroepen.Van mijn met kabel verbonden pc aan router kan ik wel de wirless laptop benaderen en daar mappen in bekijken en openen,andersom dus van mijn wirless laptop zie ik mijn vaste pc wel maar kan hem niet benaderen(en heb op de vaste dus bestanden en printers delen ingesteld).Ik weet echt geen raad meer heb alles al 20 maal afgelopen en geen resultaat.Krijg op de laptop dat ik niet gemachtigd ben om mappen of de printer te gebruiken op de vaste pc en toch kan ik hem zien.Moet ik soms een service openen of iets dergelijks.
(mijn vaste pc is win xp home en de laptop win xp prof)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Erik

bestanden en printer(s) delen

Dag Erik,

ook ik heb, net als jij, dit probleem gehad. Uiteindelijk heb ik een programma gedownload (en inmiddels ook gekocht) dat al dit soort problemen voor mij oplostte.

Het heet Network Magic, en er is inmiddels een free version te downloaden vanaf

http://www.networkmagic.com/download/

Ik zou zeggen, probeer dit eens een keer. Ik weet zeker dat je hiermee wordt geholpen!

Grtz,

Moonman67

Controleer even of je computer het IPadres toelaat van je laptop. Dat loste bij mij het probleem op (ik had exact hetzelfde).

Controleer even of je computer het IPadres toelaat van je laptop : hoe doe je dat ?

Ik heb net hetzelfde probleem : desktop kan folders zien op de laptop maar omgekeerd niet. Ik heb al een en ander afgelezen hierover - ben een leek - maar zit nu volledig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan