printer epson xp-4200 inktgebruik

RienRe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2015
Ik heb een Epson XP-4200 printer. Daarvoor heb ik een voorraad goedkope XL-cartridges aangeschaft bij Qualitycartridges. Via de PC heb ik ingesteld dat er nooit firmware-updates mogen worden geïnstalleerd, om te voorkomen dat de printer mogelijk de cartridges niet meer accepteert.
Nu is het zo dat de printer na een poos aangeeft dat een cartridge dient te worden vervangen omdat die leeg is. Op het schermpje wordt ook getoond, met gekleurde staafjes , wat de resterende stand is per kleur. In dit geval dus: leeg.
In een XL-cartridge zit - volgens de info van de leverancier - meer dan 10 ml inkt.
Ik heb de 'lege' cartridge gewogen, en vervolgens ook de volle. En dan blijkt het verschil slecht 2 gram te zijn. Hoewel de printer dus leeg aangeeft moet er nog ca 8 ml inkt in de 'lege' cartridge te zitten. Maar ik kan met die cartridge toch niet verder printen...
Ik neem aan dat de software van de printer dus onjuiste informatie verschaft.
Mijn vraag is: Is er een manier om dit te omzeilen, om de cartridges wel echt leeg te kunnen printen? Want ik vind het wel heel jammer om telkens 8 ml inkt weg te gooien!
Graag uw reactie.
RienRe

En wat heeft deze besparing op de cartridges je nu eigenlijk opgeleverd in euro's buiten de ergernis?

Terug
Bovenaan Onderaan