Printer forceren zwarte partroon te gebruiken !

Status
Niet open voor verdere reacties.

CordenH

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo,
Ik vermoed dat ik een onderwerp aansnij waar volgens mij heel veel mensen last van hebben en vaak zonder dit te weten. Ik heb een HP 710C en een HP V45 Officejet en bij beide worden bij afdrukken van tekst, in zwart, de kleurenpartroon gebruikt om zwart te maken. Wel een heel dure manier, en daar betaal ik het gelag voor. Ik heb van beide printers al aardig wat zwarte patronen liggen echter zonder een volle kleurenpatroon in de printer doet ie niets. Dus alleen eerst de zwarte opmaken is er niet bij.Er is al wat over gepubliceerd in de pc-bladen maar o.a. HP zwijgt daarover in alle talen.Mijn vraag is dan ook concreet wat is hieraan te doen en hoe weet je welke patroon wordt gebruikt?
Als ik aangeef dat er in zwart moet worden afgedrukt staat de printer bij een volgend document braaf weer op kleur ingesteld.Maar dat kan aan mij liggen. Ik neem aan dat dit blijvend kan worden ingesteld.
Is er niet van een lege patroon een soort dummy te maken welke de printer het idee geeft dat er een volle patroon in zit en dan toch de zwarte gaat gebruiken? Het zal toch wel een kwestie van de juiste contacten zijn op de patronen?Ik ben echt benieuwd wat anderen daarvan denken en weten.

Cor den Hollander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan