printer gebruiken in draadloos en bekabeld netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Beste vrienden,

Ik heb geen probleem maar kan wel hulp en instructie gebruiken voor de volgende causus:

Ik gebruik mijn pc als stand-alone systeem in een bekabeld UPC netwerk.
Aan een van de USB poorten heb ik een hub hangen waarop ik 2 printers heb gehangen.

Nu heb ik bij UPC een nieuw draadloos modem aangevraagd.
Heb deze ontvangen en geinstalleerd.
Mijn vaste ( bekabelde) pc is ook verbonden aan dit modem.
Dus huidige situatie is dus nu:

Kabel komt binnen via UPC, deze is gekoppeld aan het draadloos modem.
Achterop dit modem zit de kabel aangesloten welke naar mijn vaste pc loopt.

Nu is mijn vraag de volgende:

Hoe kan ik vanaf mijn laptop (wifi) een printer aansturen welke aan mijn bekabelde pc via een usb-hub is aangesloten?

Misschien een stomme vraag, maar ik ben echt een leek en zou graag wat instructie kunnen gebruiken.
Alvast hartelijk dank voor de adviezen.

Rob:p

Ja, dat kan, vooropgesteld dat je op de laptop óók de daarvoor geschikte printerdrivers hebt (gedownload) in het geval het besturingssysteem van de laptop 64-bits is en op de vaste pc 32-bits of juist andersom.

Je deelt de printer vanaf de vaste pc (rechtsklikken op de printer en kiezen voor Eigenschappen van de printer -> tabblad Delen
Deel het zodanig dat de groep Iedereen + de groep die "Gasten" heet mogen printen.

Als dan de firewall in je vaste pc een beetje meewerkt, dan kan de laptop een Netwerkprinter toevoegen, daarbij bladerend naar <ip-adres van de vaste computer> of (als dat werkt) <computernaam van de vaste computer>
Indien de printerdriver niet op de vaste computer beschikbaar is voor het besturingssysteem van de laptop, dan zal er op de laptop gevraagd worden naar de installatie van een lokale printerdriver. Vandaar mijn verhaal wat tussen haakjes staat op de eerste regel van mijn posting.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja dat kan, maar dan moet je eerst een thuisgroep aanmaken, zie dit artikel: klik

Vervolgens nadat je pc en laptop deel uit maken van de thuisgroep en je de printers deelt in de thuisgroep kan je vervolgens op de laptop de printer installeren als netwerkprinter ;) Let wel: je kan alleen printen en de printer benaderen wanneer de pc en printer beide zijn ingeschakeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan