Printer gebruiken met 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Berichten
370
Hallo,

Ik heb een desktop pc en een laptop die samen via één router op Internet kunnen. Aan de desktop pc zit een printer verbonden. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn laptop ook van die printer gebruik kan maken. Kan dat via die router of zo. Wie kan het mij duidelijk uitleggen.

Teun
 
Ga op de laptop via start naar instellingen en dan naar printer en faxapparaten.
In het volgende scherm zie aan de linkerkant staan een printer toevoegen.
Volg deze wizard.
Mischien moet je op de laptop wel de software installeren van je printer.


Met vriendelijke groet.
 
Via een router kan je vanaf pc 1 een document laten uitprinten, die lokaal verbonden is aan pc 2. Voorwaarde is wel dat de pc met de lokale printer aan staat. Zodra je bestanden kan delen met elkaar kan je ook elkaars printer gebruiken. Kijk maar eens via je verkenner naar: mijn netwerklocaties > microsoft windows-netwerk > mshome (of hoe je je netwerk ook genoemd hebt) > de naam van de pc met lokale printer > gedeelde printer. Als je op deze locatie je lokale printer vermeld ziet staan, dan is het katje in het bakkie.
 
Het werkt niet. Ik heb beide pc met de wizard "netwerk instellen" in een netwerkje gehangen. Werkgroepnaam op beide pc's "THUIS" genoemd. Op de laptop zie ik nu inderdaad bij mijn netwerklocaties dit netwerkje terug maar op mijn desktop pc is niets te zien van dit netwerkje . Terwijl ik ook daar de wizard heb gedraaid en alles ingesteld. Wat nu????

Graag raad

Teun
 
Echt aan te raden is dan om een printserver te kopen(markplaats/ebay vanaf zo'n 30 euro) zodat je niet allebei de pc's aan hoeft hebben!! Wel moet je zorgen dat je netwerk eerst goed werkt natuurlijK!! zie Deze handleiding van Hangmat voor meer info Als je eze goed doorneemt moet het lukken, maar ik blijf erbij dat een printserver nog makkelijker is!!!!
 
Ik zie nu op beide pc's bij "Mijn netwerklocaties" de werkgroep "THUIS"staan. Alleen op de laptop is in die werkgroep de naam van de laptop zichtbaar als onderdeel van het netwerk, maar op de desktop is er bij de werggroep "THUIS" niets te zien. Wat nu?

Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan