Printer geeft foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik draai win 98 en heb een HP printer 720c op de pc aangesloten via een scanner, beiden via een paralelle kabel.(doorgelust).
Plotseling kreeg ik bij gebruik van de printer een blauw scherm en werd het programma wegens een ongeldige bewerking afgesloten.
De fout luidde: fout in VXD VWIN32(05)+00000BF4.
Hoe los ik dit op/repareer ik dit?
Ik heb de printer reeds verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft!

allemachtig da's een brok antiek.
Een printer heeft een bi-directionele kabel nodig
een scanner niet
Dus zorg dat beide kabels bi-directioneel zijn
verder moet je kijken in de bios of de printerpoort op ecp staat ingesteld
op zijn minst op epp

Laatst bewerkt:
Als ik ervan uit mag gaan dat Windows op C:\Windows is geïnstalleerd, dan
1. Eerst een backup maken van Windows:
Start -> Uitvoeren -> xcopy32 C:\windows\*.* c:\windows.bak\*.* /c /h /e /k /r
Je kunt dan (als het misgaat) via F8 toets opstarten in MS-DOS mode, en dan
C:
CD \
ren windows windows.not
ren windows.bak windows
Dan de computer herstarten via [ctrl][alt][del]
weer terug naar je backup van windows 98.

2. Installeer Windows98 in dezelfde map als je huidige. Normaal gesproken blijven dan de instellingen etc. bewaard, en worden fouten van het niveau wat jij beschrijft gladgetrokken.
NB: Wordt gemeld dat je hele windows wordt verwijderd ipv. geupgrade, dan direct stoppen met deze actie! Het gaat dan dus niet werken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
re

brok antiek???
een tikkie genuanceerder he:D
De printer en de scanner draaien al jaren naar tevredenheid op de bekabelingm dus daar ligt het probleem niet.
Voorts zijn de instellingen in de bios niet gewijzigd, dus hij zou het normaal gesproken moeten doen.
Ik zou het liefst win 98 er overheen willen zetten.Mogelijk dat de fout(en) dan wordt hersteld, maar ik weet niet zeker wat er met mijn huidige data gebeurt.

Je data is veilig: Het gaat alleen om de installatie van Windows98, je harde schijf wordt niet gewist.

Start Setup.exe van de Windows 98 cd vanuit je huidige Windows 98 (natuurlijk nadat je die backup gemaakt hebt). Let goed op de meldingen en de vraag in welke map je het installeren wilt.

Succes,

Tijs.

Tijs,
Ik heb op de c schijf de map Windows staan, maar ook een map met windows.ooo.
ik denk dat ik de map windows moet nemen. Is dit correct??

re

En zou mogelijk de kabel van de scanner naar de printer defect kunnen zijn. Ik kan nl nog wel de scanner aansturen.
Anderzijds, indien de pc een foutmelding VXD Vwin32(05)=00000BF4 en HPFTBX14 aangeeft, lijkt mij dit niet waarschijnlijk en is e.e.a. in het register mogelijk beschadigd.
Graag jouw visie hierop!
Niek

Tijs,
Ik heb op de c schijf de map Windows staan, maar ook een map met windows.ooo.
ik denk dat ik de map windows moet nemen. Is dit correct??

Wil je weten in welke map je windows staat:
Start -> uitvoeren -> command.com
set

en kijk wat daar staat m.b.t. een variabele die Windir heet. Staat daar C:\Windows aangegeven, dan is dat inderdaad de map waar je draaiende windows staat.

Scannen van het register op fouten:
Start op in MS-dos modus (herhaaldelijk F8 indrukken tijdens de start van de pc, en MS-Dos mode kiezen uit het 'opstartmenu')
Type in (uitvoeren met Enter): Scanreg /fix
PC weer herstarten met [ctrl][alt][del] toetscombinatie.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
re

Ik heb geprobeerd scanreg/fix te draaien in MS dos. Dit lukte niet. De pc bleef bij controle van de registerbestanden op 2% hangen.
Na het maken van een backup geprobeerd via de win cdrom setup te draaien. Gevolg was een fatale uitzondering. Set up is dus blijkbaar niet meer mogelijk.
Ik denk dat de fout in het register zit, maar weet nu niet hoe ik dit kan repareren.
Anders rest niets anders dan te formateren. Echter de overige programma's werken perfect.
Ik kan nu alleen niet meer printen en het spel patience draaien. Beiden programma's geven ongeldige bewerkingen en fatale uitzonderingen.

Je kunt ook de Windows variant van scanreg /fix draaien:
Start Windows 98 op met zo min mogelijk geladen (het gebruik van Veilige modus zou een goed idee kunnen zijn, ook weer met die F8 toets te bereiken bij het opstarten)
Dan:
Start -> Uitvoeren -> Scanregw /fix

Wat je anders eerst kunt proberen nog (zie de bijlage voor een 'stappenplan' van het eerste deel van deze instructie):
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Klik met je cursor in het linker deelvenster op Deze Computer (dus helemaal bovenaan).
Klik op Registry (of hoe het in de NL versie ook maar heet), en kies voor Registry bestand Exporteren (of iets dergelijks).
Sla het bestand op in de Windows map als met de naam compact
(Het volledige bestand heet dan C:\windows\compact.reg)
Herstart de computer, ga direct weer in MS-Dos mode.
Lees de zojuist geëxporteerde registry weer terug met:
cd \windows
regedit /c compact.reg
Herstart de pc weer met [ctrl][alt][del]
Daarna weer scanreg /fix (in Dos-mode)

Wellicht helpt het, anders zie ik zo snel geen andere mogelijkheid dan herinstallatie.

Tijs.

Bijlagen

• export_registry_W98.JPG
    export_registry_W98.JPG
    54 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Helaas. Niets heeft geholpen.
ik geeft het op.
Bedankt voor de adviezen.

update probleem

Ik had er toch geen vrede mee dat ik niet kon printen, dus ben ik blijven zoeken naar de oorzaak hiervan.

Ik kwam er achter dat de foutmelding op het "pad" van de printer sloeg.
De foutmelding was:VXD VWIN32 (05)=00000BF4 HPFTBX14.

In het configscherm, bij controle weergeven app op verbinding trof ik het navolgende aan:
Pad: C:\WINDOWS.000\HPFtbx14.exe -n21

Ik heb bij de printerpoort ECP het stuurprogramma laten bijwerken en de printer deed het zowaar.

Wel is het zo dat de 1e keer dat ik de printer wil activeren eerst een scherm komt met de mededeling dat er een fout is opgetreden en dat ik kan "negeren" of "afsluiten"
Indien ik dan op negeren druk, dan kan ik de printer gewoon gebruiken.

Tevens krijg ik, als ik de helpsectie van de printer open, het bericht dat het prog. een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd en dat het prog wordt afgesloten. Dat schermpje kan ik echter gewoon met het kruisje in de rechterbovenhoek afsluiten en het programma draait dan vervolgens gewoon door.
Kortom er is licht aan het einde van de tunnel!

Heeft iemand voor de hierboven beschreven problemen mogelijk een oplossing???
Ik hoor het graag.
Niek.

probleem opgelost

Ik heb in msconfig eens even de opstartprogramma's onder de loep genomen.
Hierbij heb ik alle programma's die mij vreemd voorkwamen uitgeschakeld.
Vervolgens de pc opnieuw opgestart.
Er verschenen bij het testen van de verbinding tussen de pc en de printer geen fatale uitzonderingen en ongeldige bewerkingen meer!!
Zelfs het spelletje patience wat niet meer wilde starten door ongeldige bewerkingen, startte keurig op, kortom het probleem heeft zich bevonden in de opstartprogramma's van de pc.
Mogelijk een oplossing voor een ieder die soortgelijke problemen heeft!!
Kijk allereerst even in je msconfig naar je opstartprogramma's en haal weg wat je vreemd voorkomt.want......formatteren ed kan altijd nog!
Niek.:thumb:

[...]Mogelijk een oplossing voor een ieder die soortgelijke problemen heeft!!
Kijk allereerst even in je msconfig naar je opstartprogramma's en haal weg wat je vreemd voorkomt.want......formatteren ed kan altijd nog!
Niek.:thumb:

Ik heb nog een andere tip voor je:
Die zaken die je nu in msconfig eruit gemikt hebt zullen er niet vanzelf gekomen zijn, dus:
Als je nieuwe software en/of drivers installeert, kijk dan direct daarna of alles nog naar wens werkt.

Gefeliciteerd dat je je problemen hebt opgelost. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan