Printer geeft meer kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een probleem met een HP Color Laserjet CP 1518ni.

Als ik ga printen, dan komt er achter blauwe letters een rode schaduw en achter rode letters een gele schaduw. Bij zwart en geel lijkt het normaal te gaan. (zie bijlage).

Nu had ik dit probleem ook toen de printer net gekocht was en toen heeft er een meneer bij het office centre iets gedaan waardoor dit probleem verholpen was. Nu heb ik een nieuwe pc en het probleem is weer terug.

Ik heb van de site van HP de laatste printsoftware en driversoftware gehaald voor vista, maar dit mocht het probleem niet oplossen en bij het office centrum willen ze niet meer helpen. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Cardridges zijn ook vernieuwd; dit mocht ook het probleem niet verhelpen.

Heb je de optie printer uitlijnen al geprobeerd ??

Deze zit in de hp software als het goed is.

Het ziet er naar uit dat de uitlijning van de toners niet gelijk is.

Gr Dragoon

Ja, had ik inmiddels ook uitgeprobeerd.. Helaas..

In de gebruiksaanwijzing van je printer staat onder andere dit:

Selectie van papiersoort
De beste kleur- en beeldkwaliteit krijgt u als u via het printermenu in de software of via de printerdriver het juiste afdrukmateriaal selecteert.
Terug naar begin
Kleuropties
De kleuropties maken automatisch optimale kleurafdrukken mogelijk. De kleuropties maken gebruik van "object tagging", waarmee alle verschillende objecten op een pagina (tekst, illustraties en foto’s) van hun optimale kleur- en halftooninstellingen worden voorzien. De printerdriver onderzoekt welke objecten de pagina bevat en bepaalt vervolgens de halftoon- en kleurinstellingen die voor elk object op de pagina de beste afdrukkwaliteit geven.
Onder Windows zijn de kleuropties Automatisch en Handmatig op het tabblad Kleur van de printerdriver ondergebracht.

Check de instellingen eens?

Onderstaand antwoord kreeg ik van HP en dat heeft gewerkt..
Heb overigens de tweede manier gebruikt, omdat die sneller te vinden was..

U geeft aan dat uw HP Color LaserJet CP1518ni printer een soort schaduw afdrukt achter de tekst.

1.Open HP ToolboxFX op een van de volgende manieren:
- Dubbelklik in het systeemvak van Windows op het pictogram van HP ToolboxFX.
- Klik in het menu Start van Windows achtereenvolgens op Programma's (of Alle programma's in Windows XP en Vista), HP, HP Color

LaserJet CP1510-serie en HP ToolboxFX.
2. Klik op de map Apparaatinstellingen en klik vervolgens op de pagina Afdrukkwaliteit.
3. Selecteer in het gebied voor kleurkalibratie het selectievakje Nu kalibreren.
4. Klik op Toepassen om onmiddelijk te kalibreren.

Er is nog een tweede manier waarop u de printer kunt kalibreren.
Open op de printer zelf het menu.
Blader met de <> pijltjes naar System Setup en druk op Ok.
Blader naar Print Quality en druk op Ok.
Kies Calibrate color en druk op Ok.
Kies nu Calibrate now en druk op Ok.
De printer zal ook nu worden gekalibreerd.

Test na de kalibratie de werking van de printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan