Printer gegevens op scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loretta

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2010
Mijn probleem is dat ik terwijl ik print via WiFi op mijn laptop niet meer de melding krijg van de voortgang en inktvoorraad.(scannen en printen doet hij wel.) Het betreft een multif.Canon MG5350 model.
Al geprobeert dit op te lossen door alle ged.load prog. te verwijderen, en opnieuw te starten.
Ik maak gebruik van een UPCrouter. Ik hoor de printer in een ander vertrek wel zijn werk doen, maar zie dus niet de gegevens op mijn laptop-scherm.Acer aspire 5830TG W7 64b.
Hopelijk weet u de oplossing, want Canon zelf NIET!
Printer reageert niet zegt de printer-status

Bijlagen

• printer reageert niet.JPG'13.jpg
    printer reageert niet.JPG'13.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 89
Geef ons eens (als schermafdruk) de instellingen van de printer als schermafdruk, zoals ingesteld op de laptop. Het gaat hier om de tabbladen "Poorten" en "Apparaatinstellingen".
[Ik ben bijv. benieuwd naar de instelling m.b.t. bidirectioneel verkeer (ook wel "Ondersteuning in 2 richtingen inschakelen" genoemd) en het type en instellingen van de poort die je gebruikt.]

Tijs.

printer poorten.JPG Ik had wat moeite met het opzoeken, en wat je bedoelde. Bedankt voor de reactie!

Een alternatief dat mogelijk wél werkt:
a. Vraag bij de printer op de huidige netwerkinstellingen. Meestal kun je wel via het bedienpaneel een papiertje laten uitdraaien met de (netwerk-)instellingen.
Het gaat hier om het ip-adres dat de printer nu heeft, die je nodig hebt bij b.
[In plaats van bovenstaande manier kun je het ook in de instellingen van je router nakijken, bij de DHCP lease-tabel, als er niet een vast ip-adres is ingesteld op de printer, dus dat de router een ip-adres heeft toegewezen aan de printer.]
b. Voeg in dat Poorten gedeelte een poort toe, van het type Standaard TCP/IP (zie vanaf stap 3. in deze link) en laat die verwijzen naar het ip-adres dat je bij a. bepaald hebt. Je kunt het vinkje uitlaten m.b.t. "Query the printer ... to use", want de printerdriver is al goed.
c. Zorg ervoor dat de nieuwe poort van b. het vinkje heeft, dus niet die WSD poort die je liet zien je schermafdruk.
d. Kijk of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.

@dntie, Na veel zoeken etc. heb ik weer een voorbeeld op het scherm van de voortgang en inkt-voorraad. De schermafdruk was te groot om hierbij mee te geven. Hartelijk dank voor de instructies!

Dus je hebt mijn instructie gevolgd, en dan werkt het wel?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan