Printer geschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

lecxe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Is het mogelijk om de geschiedenis te achterhalen van een printer?
Ik zou graag willen weten hoeveel blaadjes een printer tot nu toe heeft geprint.
Weet iemand of een printer dit bijhoudt en waar dat terug te vinden is. Misschien is dit te achterhalen uit de printserver?

mvg lecxe

Oke dat is heel mooi. Maar mij gaat het vooral om wat de printer al heeft geprint sinds hij in gebruik is. Het proggie is volgens mij niet in staat om de history terug te halen of wel?

Om wat voor een printer gaat het? Is het voor een lokale printer of een netwerkprinter?

Print Logger

Print Logger houdt alleen bij wát en op welke printer uitgedraaid wordt.

voor een aantal netwerkprinters. 3 laser printers en een deskjet printer, allemaal van HP. Nu wil ik weten hoeveel elke printer heeft afgedrukt. Ik wil een inzicht krijgen hoeveel er printer wordt afgedrukt per maand en het liefst van periode van aanschaf tot nu toe.(zeg maar een ong. een jaar)

Van laserprinter kun je configuratie pagina's draaien om te zien hoeveel pagina's er geprint zijn. Je kunt ook inloggen op de printer zelf (in je browser het ip van de printer opgeven) wellicht dat je hier gedetailleerde info vindt

oke dat is misschien wel iets, zal dat eens proberen.

Laatst bewerkt:
Dat kun je terug vinden in de printerserver (ik neem aan dat die er is) en anders via een configpagina. Daar hoort het adres ook op te staan

ja idd ik was te snel. Het is gelukt, alle info die ik nodig heb vind ik hier terug. Dus heel erg bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan