printer hele stukken van de tekst weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Mijn printer een Epson SX125 is ineens raar gaan doen. Hij laat stukken van de tekst weg. Het lijkt heel willekeurig. Hij is echter wel consequent in wat hij weg laat als je het opnieuw probeert te printen.

Dit geldt zowel voor documenten als webpagina's.

Voor de duidelijkheid heb ik een goede en een foute print gescand en hier bijgevoegd.
De goede is op een andere printer afgedrukt.

Merkwaardig probleem vind ik. Maar wie weet is er een schrandere geest die een oplossing weet.

Groeten, Mini

laat die printer eens een schoonmaak actie doen met de printer software????

Het lijkt of het toevoegen van een voorbeeld van een goede en een foute print niet gelukt is. Ik heb een poging gewaagd, maar zo te zien staat het niet bij mijn vraag.

een stomme vraag misschien maar is je inkt niet op ?

en wat bedoel je met een goeie en een foute print gescand en bijgevoegd ?

voortaan je vraag iets beter formuleren dan kunnen we je ook wat makkelijker helpen

Nee, de inkt is zeker niet op, maar goed dat je het vraagt.
Ik heb als voorbeeld van het probleem een print gemaakt van een document. een print die het probleem laat zien, de ander zoals de print zou moeten zijn. Fout en goed dus.
Ik heb beide prints gescand en ze geprobeerd als bijlage toe te voegen aan mijn vraag. Dat is helaas niet gelukt. Is dat eigenlijk wel mogelijk?
Ik dacht dat die twee prints goed en fout het probleem zouden verhelderen, want ik vind het lastig om uit te leggen.

de goede link werkt niet de foute wel

als je het bestand het geupload

ff het adres wat in adres balk staat kopieren dus selecteer rechtmuisknop en dan kopieren

en dan ctrl v in je post zetten

ja dit is wel een beetje vreemd

misschien helpt het om de printer even los te koppelen stroom en usb

als dat niet helpt een nieuwe installatie van de printer uitvoeren

en wat bertus al zei een schoonmaak van je printer uitvoeren

de inkt was niet op zei je dus dat is het ook niet

en anders denk ik toch dat dit het einde van je printer is

opgelost

Beste adviseurs,

Na ontzettend veel geklooi en nadat ik al jullie adviezen heb uitgeprobeerd, had ik het zo'n beetje opgegeven. Dat wordt een nieuwe printer dacht ik.

Totdat.......
een vriend mij een advies gaf !!!!!!!:

Leg de cartridges een tijdje in warm water. Stop ze gewoon terug in de printer en wonder boven wonder hij doet het weer goed.

Misschien is dit ook een tip voor anderen die een dergelijke storing tegenkomen.

Dank voor al jullie adviezen.

Mini

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan