printer hpdeskjet400 print niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hoi helpers,

Heb sinds een week of wat HP PC met xp home. Heb een oude printer hpdeskjet 400. Maar sinds aansluiting nieuwe PC print hij niet. Testpagina lukt ook niet: alleen vier onleesbare regels. Punt is dat het linkerlampje van de printer oranje blijft knipperen. Dit duidt normaliter op kapotte cartridge, maar de oude was nog goed en ook de gekochte nieuwe lost het prob niet op. Weet zeker dat de stuurprogrammas goed zijn en heb bovendien met de helpdesk van HP alle instellingen al drie keer doorlopen. Iemand enig idee?? Word er inmiddels berechagrijnig van....
Thx en greetz,
Joep

Controleer even:

* Of het papier ver genoeg naar achteren is gedrukt.
* Of het klepje goed dicht zit.
* Of de kabel goed in de poort gedrukt zit.
* Waar de paralelle poort op staat.

Dit is onderanderen te zien in het bios of in Everest.
Als deze op ECP/EPP staat is dat meestal wel goed.

bedabkt voor je bericht....alle dingen die je noemt zijn in orde....heb er zo genoeg van dat ik serieus overweeg een andere printer aan te schaffen...nog een andere tip?
gr
Joep

Wat ik nog kan bedenken..
Controleer nog eens goed of de cartridge goed op z'n plaats zit.
Kijk of de printer smerig is van binnen en maar eventueel schoon. (misschien contactpunten bij de cartridge)

oeps....ben iets vergeten te checken in hetgeen je noemde, namelijk de parallelle poort. Heb in everest gekeken, maar kan onder 'printer' geen item vinden dat parallelle poort heet... Kijk ik niet goed?
Greetz,
Joep

Je bedoeld Apparaten --> Printers?
Daar staat bij mij: Printerpoort LPT 1

Hoi admin_frisian, ja bij mij ook......maar jij had het hierboven over de parallelle poort..... en die kan ik dus niet vinden in everest:(

Als je een rapport bestand van de hardware laat maken (rapport --> rapport assistent) staat de poort en de instelling daarvan wel in de lijst.

Sorry, ik begin me echt dom te voelen....krijg een prachtig rapport, maar waar staat in cgodsnaam die parallelle poort? In ieder geval niet onder 'printer' en ook onder 'bios' kan ik hem niet vinden:confused:
Greetz,
Joep

Wat ik gedaan heb:
Een hardware rapport uitdraaien en kiesen voor zuiver tekst.
Kies dan voor opslaan als txt-bestand.
Open het tekstbestand (Report.txt).
Ga naar Bewerken --> Zoeken en zoek op EPP.

Bij mij staat er dan:
[ Poortconnectors / LPT1 ]

Poortconnectie-eigenschappen:
Poorttype Parallel Port ECP/EPP
Interne aanduiding LPT1
Intern aansluittype DB-25 pin female
Extern aansluittype DB-25 pin female

Nu weet je wat de instellingen zijn van je Paralelle poort. :)

Hoi, mijn poortinstellingen zijn identiek aan die van jou, dus dat is niet het probleem. Rare is dat printer het prima deed, totdat ik dus mijn nieuwe PC kocht. PC is een HP, evenals de printer, dus mooier kan het niet zou je zo zeggen...:confused:
Nog een idee?
Greetz,
Joep

Geen idee.
Je zou de printer misschien nog eens op een andere pc kunnen aansluiten.
Kijke of hij het nog steeds doet.
Je zal het net beleven dat ie net nú de geest heeft gegeven? :confused:

Verder geen opties meer, ik kijk er zelf van op dat ik nog zoveel had :D

Ja, je hebt inderdaad nog een hoop kennis van die dingen:)
Ben het inmiddels spuugzat, ga een nieuwe kopen. Hij is 8 jaar oud, dus een ramp is het niet.
Hartelijk dank in ieder geval en hopelijk hebben we het de komende jaren niet meer over printers:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan