printer in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

le-fer

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een losstaande printer, en deze wil ik in het netwerk hangen. Ik heb alleen een laptop, dus ik wil de printer op de wireless-router/switch hangen. Kan dit met een gewone printer?
Ik heb geen 'vaste' pc waar eventueel een printer op aangesloten kan worden. Puur alleen een laptop met een wireless router/switch. Het idee is dat ik vanaf m'n latop direct naar de printer kan sturen.

Alvast bedankt! :thumb:

Groeten,

Ferrie

Ik denk niet dat er wireless NIC's bestaan voor printers. Je moet in ieder geval je printer dan met een cat 5e aan de router koppelen. Je printer krijgt bij het opstarten dan een ip-adres van de router. Ga via de internet browser van je laptop naar het ip-adres van de printer en doe je instellingen zoals je ze wilt. Eén keer dit gedaan kun je met de laptop naar de gesharede printer connecteren.

Heb je geenenkele NIC in je printer zitten, zul je de printer toch via usb of parallelle poort op een PC moeten aansluiten en zo sharen.

bij dynabyte zijn van sitecom kastjes te koop voor ong 100 €
daar kun je een usb printer op aansluiten en dan aan een draadloos netwerk koppellen.

Eén keer dit gedaan kun je met de laptop naar de gesharede printer connecteren.

Dan dien je een lokale printer te installeren met een TCP/IP poort. Dus dan is het een netwerkprinter maar wordt zo niet gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan