printer in netwerk instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

junior6

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
hallo,

Ik zou graag een printer willen aansluiten op een netwerk van een vaste pc en 5 laptops, dit lukt echter niet.
Kan iemand mij helpen?

Dank bij voorbaat
mvg Junior

Je kan gewoon (via start --> configuratie --> printers....) een printer toevoegen.

Zorg dat alle pc op een werk groep zitten. Op de pc waar aan de printer is aangesloten, kies je voor deze printer delen.

Bij de andere pc...doe je toevoegen...kies netwerk printer en hij komt als het goed is vanzelf in beeld...volg instructies en voila...Grtz..

of lees dit
http://artikelen.foobie.nl/computers/uw-printer-als-netwerk-printer-instellen/

dat is werkelijk rot werk

ik zeg je dat is zwaar *****n werk. ik heb een brother ? /
maar ik weet wel hoe je dat voor el kaar krijgt

heb je de cd zo ja lees dan ( tut 1 ) zo nee ( tut 1a ) en het instaleeren ( tut 2 )

TUT 1

je hebt de cd. die doe je in je cd la. dan insteleer je de drivers van de cd. er zal vast een driver boost bij zitten
die instaleer je er gewoon bij.
als je alles geinstaleerd hebt ga je verbinding maken met de printer ( dat doe je via de soft ware op de cd ). hij zal aleen het merk "brother " of een ander merk zoeken. als jou printer er bij zit klik je op "toevoegen"in het engels "add "

de soft ware zal je daar me verder helpen

TUT 1a

ga naar google en tik in " naam van printer software drivers "
dan zal je waarschijnelijk op de website komen. download eers te drivers. ( dit is handig wand op internet staan de nieuwste drivers ). dan het stuur programma. die zal je waarschijnelijk moelijk vinden.
als je dat hebt gevonden zal je waarschijnelijk "windows versie" en "taal " voer dat in. Help ik weet niet hoe dat moet
kijk op je computer of je een stikker ziek met de windows versie er op. als je dat hebt geselekteerd. klik je op download

als je het stuur programma hebt en de drivers geinstaleerd. is het tijd voor het echte werk

tut 2

als je het stuur programma hebt opgestard ga je verbinding maken met. je printer het is een netwerk printer dus ga je eerst locaal naar de printer zoeken. klik op verbinden (...wachten ...). en de printer is gevonden. om dat we nu in de 21 eeuw leven staat hij meteen bij je printers... en kan je printen :thumb:

zo niet :evil:
koop een print kabel. ( of als je printer een lan kabel heeft ) een lan kabel. en kopel je printer aan je pc. dan krijg je direct een scherm van je stuur programma.
zorg dat je contact maakt en dan laat je de cabel weg. je computter en de printer gaan naar el kaar zoeken
je zuld zien dat hij dan draad loos is

* printer naam is het merk plus de versie
* wachtwoord staad in de handlijding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan