printer in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een PIII met Win ME en een PIV met XP Home in een netwerk aangesloten op een multipcmodem van Alcatel. Dit netwerkje werkt zowel qua ICS als LAN. Op het delen van de printer na. Die printer is aangesloten op de PIII met Win ME. Deze printer is echter vanuit de PIV niet te benaderen (hij kan wel gewoon printen vanuit de PIII). Bestands- en printerdeling staat aan. Een melding geeft aan dat de printer niet zou werken om de printerdriver niet goed is. Het gaat hier om een HP Deskjet 3650. Hij moet waarschijnlijk een nieuwe driver downloaden van het internet. Maar een XP driver zou weleens niet willen werken met een ME driver. Op welke computer moet hij de nieuwe driver installeren, welke driver moet hij installeren? Graag jullie advies.

sgrav000

Als de drivers van m.e. die worden meegestuurd als je op xp een entwerkprinter installeerd niet werken (begrijpelijk) dan lijkt me de beste optie om de printer te installeren onder xp, en op m.e. een netwerkprinter (via xp) te instaleren.

Het is makkelijker om een werkende driver van een hoger / nieuwer systeem over te nemen dan van m.e. naar xp.

De truc die ik met Windows 98 SE uitgehaald heb is de volgende.

Eerst de printer echt geinstalleerd op het systeem dat via een netwerk printer moet printen. Daarna de printer geinstalleerd als netwerkprinter. De vraag die dan komt is: "zelfde besturingssoftware gebruiken" het antwoord is ja.

Daarna de originele printer verwijderd.!

OP het systeem dat de netwerkprinter ondersteunt moet ook bij de printereigenschapen 'delen' aanstaan.

printer delen

Dank voor de reacties.

Voor de computer die de printer deelt (de XP of de ME) is het mogelijk drivers bij te plaatsen voor andere computers die andere besturingssystemen hebben. Ook daarvoor is een wizard. Het probleem is echter dat ik de driver van het internet heb gehaald en dat die in extractor vorm op de pc aanwezig is. De wizard "drivers toevoegen" vraagt echter om een inf bestand dat alleen toegankelijk is wanneer de extractie al heeft plaatsgevonden. Als ik een originele printerdriver cd-rom zou hebben dan is dit makkelijk omdat daarop de driver al zou zijn geëxtraheerd en dus het inf bestand bereikbaar is. Wat kan ik hieraan doen?

sgrav000

Re: printer delen

Geplaatst door sgrav000
Dank voor de reacties.

Het probleem is echter dat ik de driver van het internet heb gehaald en dat die in extractor vorm op de pc aanwezig is. De wizard "drivers toevoegen" vraagt echter om een inf bestand dat alleen toegankelijk is wanneer de extractie al heeft plaatsgevonden.
sgrav000

Wat versta je onder 'in extractorvorm' welke extensie (uitgang) heeft dat bestand?

extractor

Een extractor is een exe bestand dat je van het internet naar je bureaublad downloadt en als je er op drukt zichzelf installeert. De in de extractor samengebalde bestanden zoals inf bestanden zijn dus in de extractorvorm niet bereikbaar. En eenmaal in een proces van installeren vraagt het zich extraherende bestand de networkprinter te selecteren die, eenmaal geselecteerd, meteen zegt niet te gebruiken te zijn omdat een verkeerde driver gebruikt wordt op welk bericht het proces van extractie automatisch wordt teruggedraaid. De reactie van de netwerkprinter slaat natuurlijk op de alleen voorhanden zijnde ME diver in een XP omgeving. Dat is het probleem. Is daar een antwoord op? De gedownloade driver in exe vorm is de juiste driver!!! HP heeft naar mijn smaak het beste backup systeem en zorgt daarmee goed voor zijn klanten.

Overigens ga ik de suggesties van Paul-RT en jou (de truc), JaapJvanVeen, zeker uitproberen.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan