Printer in XP en Vista lukt maar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneisel

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo,

Ik probeer al zeer lang een printernetwerkje op te stellen tussen xp en vista, heb veel op google gezocht maar niets hielp.

De situatie:

1 XP (desktop) met een draadloze ontvanger ( de LevelOne WBR-5400 ontvanger )
1 Vista (laptop) met ingebouwde Wifi. Met een printer aangesloten via een usb-poort.
1 Router (LevelOne WBR-5400)

Ik heb de printer (hp officejet 5500) al via eigenschappen op delen gezet.

Nu wil ik met mijn XP via de draadloze router kunnen printen met die printer op mijn vista.

Als ik op XP zoek naar netwerkprinters ziet hij hem niet.

Wat doe ik fout:( ?

Alvast bedankt.

Welke versie van Xp gebruik je? Is dat misschien een home edition?
Dan zal je altijd problemen hebben met het delen van een printer op een Vista machine.
Dat probleem deed zich al voor tussen de XP Home editition en de XP-Pro edition. De Pro edition en Vista hebben namelijk een vrij strikte beveiliging. De Home edition heeft maar een basis beveiliging. Als Home een apparaat op een Pro/Vista PC wil aanspreken wordt er geen wachtwoord doorgegeven aan de 'hogere' versie van Windoze. Pro en Vista hebben echter wel een wachtwoord nodig om toegang te mogen verlenen, ongeacht de instellingen...
Als je de printer aan de XP-Home hangt en die vanuit Vista wil aanspreken zal het vermoedelijk wel gaan, omdat de Home versie niet zo'n hoge eisen stelt qua beveiliging ivm het delen van apparaten.
Als je de Pro-versie van XP hebt zou er normaal geen probleem mogen zijn. Tenminste als je firewall niet te strikt is afgesteld.

helaas home edition..

kan het niet op de een of andere manier??:confused:

Ik vrees van niet. Op het werk hebben we een paar werknemers die op hun laptop ook de home-editie staan hadden. Niks niemendal te printen... Zelfs de gedeelde schijf van de server was verboden terrein, alhoewel ze zelfs in hun Home versie dezelfde gebruiker en wachtwoord hadden ingesteld als op de server. Noppes.
Wij hebben dan een multi-licence versie van XP-Pro moeten gebruiken om op hun laptop te installeren. Na de installatie van de Pro versie waren de problemen van de baan.

Lukt bestanden delen wel? Zo niet, kijk dan in de routersetup of VPN uitstaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan