printer installeert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

support073

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
ik heb een asus 4G linux, zowel hp als dell printers installeren niet, ook niet na laden van ppd file, wel op umbuntu (hp), wat kan ik beste doen?

op andere pc windows loopt hdd steeds vol, hier heeft umbuntu opgestaan.
heeft dat er iets mee te maken winxp sp2, firewall, antivir and antispy installed.
Help mij!:shocked:

Geef eens de namen van de printers. Anders kunnen we je niet helpen. Ik heb zelf een HP printer en na hem de eerste keer aan te sluiten werkte hij direct.

namen printers

HP Officejet K80

Dell 922
Dell V105

Hij zegt ook printer aangesloten, inactief.
Bij installeren herkent hij de Officejet K80 op de Asus 4G (toevoegen printer) maar vervolgens print hij geen (test)pagina

Verder prima 2e pc, ik heb tft extra erop en een usb naar ps2 connector, dus stille zuinige pc erbij. Ffox 2 erbij, kan ik ook niet upgraden, maar uitzending gemist enzo kan ik zo kijken vanuit mijn bedjuh:o:thumb:

De Dixons nog gemaild, maar die marketing afdeling reageert niet, laatst stond zon gozer van 18 te sms en met zijn vrienden, de verkoopmedewerker, geef mij maar dan dit forum

Ik heb eens rondgekeken op het internet : Helaas, de Dell printers gaan het niet doen.

cd home

misschien een eenvoudige vraag, maar waar vindt ik cd home, is er een soort dos prompt in linux op de asus 4G, in de browser doet hij het niet, volgens mij is er ook geen login naam of password, hij start gewoon op en in 1 minuut online.

downloaden is gelukt, bedankt nog voor de tip

ik heb alleen tabblaadjes, internet, werken, leren etc.:o

scherm afdruk

hij zeg bezig met verwerken

lokaal apparataat, niet verbonden, bezet

usb kabel zit er goed in, printer staat ook aan

verwijder en controleer zwarte inkt staat op displaytje van printer, maar onder windows print hij gewoon
wat te doen??

Probeer eens CTRL + ALT + F2 om de terminal te openen.

Sla het *.run bestand op in de Home map ( normaal zou je in Firefox moeten kunnen bladeren naar de locatie waar je het bestand wilt opslaan. ). In de terminal voor je dan het volgende commando uit :

sudo sh <bestandsnaam>.run

Met bestandsnaam bedoel ik de naam van het gedownloade run bestand.

Normaal zou de printer nu gedetecteerd moeten worden. Anders moet je even via de officiele HP webstek langs surfen en even vanuit daar HPLIP downloaden ( Heeft standaard al hpijs bij zich ) onder je Officejet K80.

Als dat nog niet werkt heeft je account misschien niet de rechten om printers te gebruiken. Normaal moet dit geen probleem zijn. In Ubuntu heet dat recht "Manage Printers". Ik weet echter niet hoe je dat in die kleine en super beperkte Xandros zou moeten vinden helaas :(

Laatst bewerkt:
ctr alt F2

op een asus 4 G netbook werkt het niet helaas,
is er een andere manier om naar de terminal te komen of te zien welke linux versie gebruikt wordt, ik heb ook geen portable cd om winxp te installeren.
goede marketing van Asus :( en mijnheer Dixons :(,
tijd is rijp om linux printers op de markt te brengen, plug en play, toetsen bord extern
herkent het meteen, zonde dat ze niet wat meer aandacht aan printers hebben besteed. en scherm is ook erg klein, maar als 2e pc prima, lekker stil & zuinig met extra tft
maar goed voor de rest werkt het wel prima.:eek:

Weet je wat, waarom vervang je dat dicht getimmerde Xandros niet in een echte Linux distributie zoals Ubuntu, Debian of Gentoo ?

Ubuntu Jaunty komt er weer aan en heeft zeer goede support voor Netbooks. En je printer zal hoogst waarschijnlijk wel plug and play werken in Ubuntu.

Alhoewel inderdaad Plug & Play niet zo goed is als in Windows. Er hangen in Linux veel meer en strictere regels aan het inpluggen van apparaten. Maar voor een gevorderde Linux gebruiker zeker een fluitje van een cent.

Antwoord van ASUS server

Goed idee, maar hoe doe ik dat.

Umbuntu downloaden en installatie draaien?
Kan iemand mij daarbij helpen. Ik heb geen usb cdrom drive.

PS
Ik kreeg binnen 6 uur respons van ASUS, antwoord ALLEEN waarschijnlijk een kostenbesparende antwoord server automatisch dit zijn niet ondersteunde apparaten
Wat moet ik hier nu mee? Ik heb 3 printers die goed verkocht worden in de wereld.
Ref.

Dear Sir or Madam,

Thank you for your email.

You have informed us that you have a problem with:
- Printers

I therefore advice you check the following website if the device you mentioned is compatible with the system:

http://wiki.eeeuser.com/hardware:eee_un_supported_devices

In case you still have any more questions or remarks about this email, I would advice you to contact our Hotline or reply to this email.

Trusting to have informed you sufficiently,

Best regards/Met vriendelijke groeten,
XXXXXX, Asus TSD

Heb je een Windows Pc ?

Je zou eerst Easy Peasy ( Ubuntu maar dan met een interface voor de Eee Pc ) moeten downloaden :

http://www.geteasypeasy.com/

Nu heb je een USB stick nodig. Download het programma Unetbootin voor Windows :

http://unetbootin.sourceforge.net/

De rest wijst voor zich. Onder distributie even Ubuntu selecteren. Dan onder Disk Image even naar het *.iso bestand bladeren dat je hebt binnengehaald en dan op OK klikken.

Vervolgens USB Stick veilig verwijderen in het systeem vak en vanaf de USB Stick booten op de Eee Pc. De rest wijst op zich :thumb:

downloaden lukt, maar hdd op winxp pc loopt vol

het downloaden lukt en pc usb stick heb ik nog wel, dus een goed idee.

maar op mijn client pc winxpsp3 loopt de hdd langzaam vol per sessie na een paar uur.

c; was win98se
d: umbuntu (aparte schijf) fat32
e: partitie van c met win xpsp3

alles gedaan
AVG, Antivir, Firewall dicht, Antispy, reglean, tuneup utilities, help en ondersteuning
niet te veel open gezet (MB opslagruimte)

Heb je enig idee waar dit van komt? de NTFS partitie van 11 GB is 7 GB vol en loopt na ca 3 uur op naar 11GB vol disk (met of zonder Umbuntu maakt niks uit)

Heb ik een netbot:evil::evil::mad: of een windows instelling??? Verder doet pc het prima.:thumb:

Ps Under Umbuntu is firefox stuk sneller (voor andere lezers van dit forum)

Goh... dat lijkt mij nogal een moeilijke kwestie.

Ik heb er geen ervaring mee ( Ik gebruikte vroeger Windows 2000 en nu minimale Linux installaties ) maar zo zou het moeten kunnen :

Download op je netbook de Easy Peasy image naar je USB Stick. Dan ga je naar je Pc en steekt de USB Stick in de poort. Start nu op met een Live CD van Ubuntu Intrepid. Dan ga je in de Live omgeving naar Systeem > Beheer > Create a USB startup stick ( of iets dergelijks ). Blader naar het image bestand op de USB Stick. En klik op OK.

Ik hoop dat dit werkt... Als je geen CD van Intrepid kunt branden un je altijd op shipit.ubuntu.com er een bestellen :thumb:

downloaden ging goed

opstart stick maken ook met software tooltje (er stonden ook andere bestanden op)
ik wist alleen niet welke Umbuntu, maar heb de laastst gangbare genomen

de bios in de Asus4G verzet, opstarten via memstick

hij zag m niet

nu start de bios ook gewoon door op de Asus (F2 bios menu) zie ik niet meer
dus weer de bios terugzetten, dan zie ik weer F2,

lijkt wel of ze Xandros dicht gezet hebben om zo weinig mogelijk calls te krijgen,
maar tevredener wordt ik er niet op.

heb je ook nog een idee over de XP pc (hdd e: loopt vol binnen 2 uur), zie vorige
forumbericht? wat dat is...

heb je ook nog een idee over de XP pc (hdd e: loopt vol binnen 2 uur), zie vorige
forumbericht? wat dat is...

Doe je zaken als internetten ? Probeer ook eens het Schijfopruiming van Windows zelf en Ccleaner te draaien. En als dat niet helpt verwijder je Service Pack 3 ( Dat pakket neemt erg veel ruimte in beslag. )

Trouwens, probeer het eens vanaf het Boot menu. Ik heb zelf ook een Asus laptop en daar kan ik via een toets een Boot menu oproepen en kan ik opstarten vanaf elk apparaat waarvan opgestart kan worden. Trouwens, het kan zijn dat als je USB Stick niet herkent wordt, hij gewoon niet bootable is. Schrijf de bestanden op de USB Stick naar de harde schijf van je netbook, verwijder de bestanden van de USB Stick, en probeer het opnieuw. Als dat niet lukt zal ik je proberen te helpen om unetbootin in Xandros te installeren :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan