printer installeren windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
82
afgelopen weekend een update naar windows 10 gedaan. Sinds de upgrade geeft windows 10 aan dat er geen stuurprogramma's voor mijn printer (hp laserjet 100 color mfp m175mw) is. Echter, wat ik ook doe, het lukt me niet de printer opnieuw te installeren.

Gebruiksaccountinstellingen blokkeert op gegeven moment het uitvoeren van het installatie programma en ik kan het nergens (tijdelijk) uitzetten.

Kan iemand me tips geven?
 
a. Heb je wel Administrator-rechten op jouw account?
b. Volg de stappen die hier staan.
[Ik neem hier even aan dat je wél Administrator-rechten hebt.]
c. Kijk op deze webpagina
Wat heb je daarvan proberen te installeren?
Je zou in ieder geval met de basis-driver moeten kunnen printen (scannen etc. is een ander verhaal).

Tijs.
 
had ik al gezien en gedaan en ja ik ben administrator. Punt is dat wanneer ik de setup.exe wil uitvoeren dit door gebruikersaccountinstellingen wordt geblokkeerd. Alles wat hier staat ( https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html ) geprobeerd maar het werkt allemaal niet. Of ik doe iets fout, dat zal dan wel, maar wat.

heb die driver geinstalleerd via het HP installatieprogrammaatje in je link en printen gaat nu in ieder geval. Mijn dank is al groot ;):):)

nu ga ik de rest uipluizen! tnx alvast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT: Ik zie zojuist dat je er toch verder mee gekomen bent, dus onderstaande is (nu) onnodig geworden.

Ok, doe het dan anders:
a. Kijk of je 7-zip kunt installeren. Indien ja, download weer die basis-drivers, rechtsklik erop en kies 7-zip -> Pak uit naar CLJ_MFP_M175_N_sw_win_basic-acf
b. Start control printers en geef aan een nieuwe printer te willen toevoegen. Zorg er tijdens dat proces voor dat je zelf een type printer kunt uitkiezen, en blader dan naar die CLJ_MFP_M175_N_sw_win_basic-acf map voor de driver en printerkeuze.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hier loop ik vast, ik zie een map met veel data en winzipfiles

"en blader dan naar die CLJ_MFP_M175_N_sw_win_basic-acf map voor de driver en printerkeuze"

dank voor je hulp zo ver, heb nu andere verplichtingen dus lees vanavond niet meer,
nogmaals dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die stappen zijn nu niet meer nodig, want je hebt de basis-drivers al succesvol geïnstalleerd... :D

Tijs.
 
Nope, ik heb geen tips waarom die volledige software niet wil installeren. Je kunt het natuurlijk nog eens proberen (download het volledige pakket ook helemaal opnieuw), nu de basis-drivers werken, maar ik heb 0,0 idee waarom W10 je niet in staat zou stellen die software te installeren.

Tijs.
 
(ben toch nog niet weg)
wat ik ervan begrijp is dat gebruikersaccountinstellingen de uitvoering van het setupprogramma blokkeert vanwege veiligheidsredenen. En het lukt me niet dit te omzeilen.
 
En ik snap niet waarom Windows daarmee komt zónder dat je in staat zou zijn om aan te geven toch door te willen gaan met de installatie (door op Ja te klikken in het dialoogvenster).
Per slot van rekening lukken andere installaties wel (zoals 7-zip, die basis-drivers, het draaien van die HP Printer Doctor etc.)

Tijs.
 
Heel vreemd ja dat Windows mij al niet eens de keuze geeft om alsnog door te gaan met de installatie. Ook als ik de gebruikersaccountinstellingen (GAI) op laag zet krijg ik die keuze niet en blokkeert GAI het uitvoeren van de setup. Ik heb ook de printer via USB kabel aan de PC gehangen, om het op de printer geinstalleerde programma te gebruiken maar ook hier die blokkade. Ik ga daar eens een nachtje over slapen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien (als je dit niet al had geprobeerd) het zo doen, dat je niet afwacht totdat Windows zelf met zijn beveiligingsmelding komt, maar rechtsklikken op het gedownloade volledige pakket (= CLJ_MFP_M175_N_sw_win_full_solution-acf.exe ) en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Dan natuurlijk Ja geven op de vraag of je het zo wilt uitvoeren.

Tijs.
 
Ook bij de keuze 'als admin uitvoeren' krijg ik de blokkade. Ook bij de autorun van de CD ROM...

Update:
Goed nieuws, het is me gelukt. Via configuratiescherm, een apparaat toevoegen, het programma HP aio printer remote werd geinstalleerd en via dit programma kon ik HP scan and capture weer downloaden en installeren. Nu werkt én printen én scannen. Beetje jammer dat het simpele en doeltreffende HP LP HJ100 scanprrogje niet meer bruikbaar is maar dit wat te hip uitziende HP scan and capture doet wat het moet doen.

Ik begrijp niet waarom het nu wel ging, en dat is wel jammer want nu heeft een ander misschien weinig aan dit topic.
Evengoed hartelijk dank voor je hulp dnties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan