printer installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Mateloos frustrerend probleem: ik heb nog een oude HP Pavilion 421.nl die ik graag nog wil houden. Omdat het al een oud ding is, moet er vooral niet teveel ballast op het systeem zitten, dus had ik bedacht om er een “uitgekleedde” versie van XP (sp3) op te zetten. Na wat zoeken is dat MicroXP 0.83 geworden. Op het eerste gezicht lijkt dat prima te werken, totdat…:confused:

Om het systeem een beetje fatsoenlijk in te richten, moet ik een aantal drivers installeren. Installatie van een printer (HP Photosmart 2575) geeft problemen. Installatie start, maar loopt na een tijdje stuk op een viertal ontbrekende DLLs. Ik heb zowel de met de printer meegeleverde installatie-cd als de nieuwste drivers van de website van HP geprobeerd, dat lost het dus niet op. Dit zijn de boosdoeners:
slbcsp.dll
sccbase.dll
gpkcsp.dll
cryptdlg.dll

ik heb die bestanden via www.dlldump.com gedownload en in C:\windows\system32 gezet, en daarna stuk voor stuk geprobeerd aan te melden in het register (start>run> regsvr32 [bestandsnaam].dll) , maar daar gaat het ook alweer fout. cryptdlg.dll is het enige bestand dat geaccepteerd wordt. Bij de andere krijg ik een melding “failed”. What the …. ?:shocked:

Waar gaat het fout?




edit
bijkomend probleem is dat in deze versie van XP geen IE zit (en dat kan ook niet), omde begrijpelijke reden dat er niet geupdate kan worden. Het systeem zou dan immers zichzelf gaan "vervuilen" met allerlei updates van onderdelen die juist uit het originele XP weggehaald zijn. Ik heb natuurlijk wel internet toegang, maar via FireFox.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan