Dragoboss
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jul 2009
(Dit had ook eventueel in de XP forums gekund...)
Ik en mijn broer proberen hier thuis een netwerk printer te regelen.
Het is een HP Officejet L7680 All-in-One
We hebben het al geconfigureerd op twee computers, één met XP en één met Vista.
Alleen nu hebben we nóg een andere PC, ook windows XP, en die pakt hem niet.
Ik heb op deze server veel gedaan met het hosten van game-servers en apache en MySQL, en ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft, maar dit is de enige computer in het hele netwerk die de printer niet pakt.
Ik heb een keer wat dingen erbij gezet in het "hosts" bestandje in WINDOWS/system3/drivers/etc (ook weer weggehaald) en ik heb op deze computer een vaste IP ingesteld (printer heeft ook een vaste IP), ik weet dus ook niet of dat iets kan uitmaken.
Ik heb de CD en hij ziet de "Printer Series" bij het toevoegen van de printer, maar hij print niks, ook kan ik niet op de pagina komen die op de rest van de PC's gewoon zichtbaar is op een binnen-netwerk IP.
Ik heb mijn firewall al gecheckt, daar zit niks fout en portforwarding zou niet nodig moeten zijn binnen het netwerk.
Ik heb het idee dat mijn computer gewoon de hele IP blokkeert...
Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik het moet oplossen?
Ik en mijn broer proberen hier thuis een netwerk printer te regelen.
Het is een HP Officejet L7680 All-in-One
We hebben het al geconfigureerd op twee computers, één met XP en één met Vista.
Alleen nu hebben we nóg een andere PC, ook windows XP, en die pakt hem niet.
Ik heb op deze server veel gedaan met het hosten van game-servers en apache en MySQL, en ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft, maar dit is de enige computer in het hele netwerk die de printer niet pakt.
Ik heb een keer wat dingen erbij gezet in het "hosts" bestandje in WINDOWS/system3/drivers/etc (ook weer weggehaald) en ik heb op deze computer een vaste IP ingesteld (printer heeft ook een vaste IP), ik weet dus ook niet of dat iets kan uitmaken.
Ik heb de CD en hij ziet de "Printer Series" bij het toevoegen van de printer, maar hij print niks, ook kan ik niet op de pagina komen die op de rest van de PC's gewoon zichtbaar is op een binnen-netwerk IP.
Ik heb mijn firewall al gecheckt, daar zit niks fout en portforwarding zou niet nodig moeten zijn binnen het netwerk.
Ik heb het idee dat mijn computer gewoon de hele IP blokkeert...
Weet iemand misschien wat het probleem is en hoe ik het moet oplossen?