Printer ip verkrijgen die gekoppeld is aan een switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenvRooij

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Goeiendag,

Ik heb een printer waarvan ik het ip adres van verloren ben. Deze printer zit niet in het netwerk, maar zit wel aangesloten aan een switch. Nu wil ik met een laptop met die laptop printen.

Hoe kom ik achter het IP-Adres?

mvg,
Jeroen van Rooij

ten eerste met een laptop kan je niet printen:p
ten tweede je heb toch wel een boekje en een cd erbij gekregen. als je de printer installeerd moet je hem toch een ip geven, dat doe je door hem via je webbrowser te benaderen, als je een display heb op je printer kan je instelingen opzoeken en ip wijzigen. staat allemaal in het boekje.

anders moet je printers delen inschakelen en je printer zoeken op naam

Wat voor printer is het?

Kun je geen configuratiepagina uitdraaien van de printer?

Bedankt voor de reacties,

Ik kan het nu alleen nog niet testen, aangezien het probleem op een ander filiaal voorkomt.

Met een laptop kun je wel printer, wat zou de reden zijn dat het niet zou kunnen? Ik printte er altijd mee.

De printer die er staat had ik het IP van, het probleem is dat ze deze verloren zijn en nu is het mijn taak het IP weer terug te krijgen. Ik heb geen CD's van de printer, die zijn ze ook kwijt.

Deze printer zit aan een switch, wat als ik nou een laptop aan die switch koppel, kan ik dan het IP verkrijgen van de printer?

De printernaam weet ik ook niet, ze zijn daar gewoon alles kwijt.

mvg,
Jeroen.

Met een laptop kun je wel printer, wat zou de reden zijn dat het niet zou kunnen? Ik printte er altijd mee.
Het was eigenlijk een grapje, Nu wil ik met een laptop met die laptop printen. Ik bedoel wil met die printer printen. maar goed

Je hebt geen cd's, geen boekje, geen ip en geen naam van de printer. Ik weet niet of je veel printers heb, maar misschien dat er nog computers zijn die de printer die jij wilt achterhalen, nog bij hun bij printers en faxen staat in het start menu. Anders kan je ook gewoon alle printers toevoegen die in het netwerk staan, moet wel die printer zijn aangesloten. Als je dan test welke naam bij welke printer hoort, door bijv een testpagina te printen, dan weet je de naam van die printer, kan je in de eigenschappen van de printer kijken en bij het tabblad delen, staat bij mij dan, het ip.
Je kan trouwens van de maker van de printer de software van internet downloaden samen met een digitale handleiding.

Misschien iemand anders nog ideeen?

Laatst bewerkt:
Ow, nu snap ik wat je daarmee bedoelde met die laptop printen. :P My bad (A)

Die printer is niet in Active Directory opgenomen en ik had gister al gekeken of ik hem kon zien vanaf de server of een andere PC. Dat was neit het geval.

Ik heb wat testen gedaan met de computernaam, maar dat lukte ook niet.

Je gaf geen antwoord op deze vraag:
Deze printer zit aan een switch, wat als ik nou een laptop aan die switch koppel, kan ik dan het IP verkrijgen van de printer?

Weet je daar een antwoord op?

switch stuurd alleen maar door. zorgt ervoor dat iedereen op het netwerk kan komen. je moet het zien als een modem die maar 4 gaten heb, switch er tussen en je kan er bijv 16 computers aanhangen. met internet + netwerk.
switch is gewoon een tussenstuk. je kan er volgens mij niet mee zien wat een ip is van een printer...

tja nu de printer. als je hem een ip heb toegewezen dan kan je hem ook weer veranderen... dus bedenk, je koopt deze printer en je haalt em uit de doos, staat nog niet in de active directory en heeft nog geen naam en ip. ja wat doe je dan, installeren en configureren. wat heb je nodig... boekje en cd.

ik zou toch echt eens zoeken bij het merk van de printer op de site.
vind je de installatie software, moet je misschien add hardware doen en de software gebruiken die je gedownload heb. in het boekje staat ook aangegeven hoe je de printer kan benaderen.
welk merk is het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan