Printer is offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheltie

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2018
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe printer
Canon pixma
Nu geeft de printer de laatste 2 dagen aan offline te zijn wanneer ik vanaf mijn laptop wil printen
Als ik het bestand wat ik wil printen doorstuur naar mijn mail en vanaf een ipad wil printen doet de printer het wel
Ik kom er niet uit om dit te verhelpen
Het rare is dat de printer het wel normaal gedaan heeft vanaf de laptop
Wie heeft tips voor mij?

Overloopt deze punten...
Uw printer wordt weergegeven als 'offline' als deze niet kan communiceren met uw pc. Probeer deze stappen om uw printer weer online te krijgen.

Alles verbergen
1. Controleer of de printer is ingeschakeld en is verbonden met hetzelfde Wi-Fi-netwerk als uw apparaat.
Als u wilt weten of uw printer is verbonden met Wi-Fi, kijkt u of het ingebouwde menu van de printer opties heeft om de Wi-Fi-verbinding te controleren. U kunt ook de printerhandleiding raadplegen om erachter te komen hoe u de printer toevoegt aan een Wi-Fi-netwerk.

2. De printer uit- en weer aanzetten
Zet de printer uit en koppel deze los, wacht 30 seconden, koppel de printer weer en zet deze weer aan. Soms helpt het om de printer op deze manier uit en weer aan te zetten om het probleem op te lossen.

3. Stel de printer in als de standaardprinter.
Selecteer de Startknop en selecteer daarna Instellingen > Apparaten > Printers en scanners . Selecteer uw printer en vervolgens Wachtrij openen. Selecteer onder Printer de optie Als standaardprinter instellen en schakel de selectievakjes Afdrukken onderbreken en Printer offline gebruiken uit als ze zijn ingeschakeld. Als het bericht 'Windows stopt het beheer van de standaardprinter' wordt weergegeven, selecteert u OK.

Opmerking
Als u de optie OK selecteert, zal Windows niet langer de laatst ingestelde printer instellen als de standaardprinter. Als u deze functie opnieuw wilt inschakelen selecteert u de Startknop en vervolgens Instellingen > Apparaten > Printers & scanners > Mijn standaardprinter door Windows laten beheren.

4. Wis de afdrukwachtrij.
Selecteer de Startknop en selecteer daarna Instellingen > Apparaten > Printers en scanners . Selecteer uw printer en vervolgens Wachtrij openen. Selecteer onder Documentnaam alle weergegeven documenten en selecteer onder Document de optie Annuleren.

5. Stel de service die de afdrukwachtrij beheert opnieuw in.
Typ in het zoekvak op de taakbalk services en selecteer in de lijst met resultaten Services. Zoek de service Afdrukspooler, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Opnieuw opstarten.

6. Verwijder de printer en voeg deze opnieuw toe aan uw apparaat.
Selecteer de Startknop en selecteer daarna Instellingen > Apparaten > Printers en scanners . Selecteer uw printer, selecteer Apparaat verwijderen en selecteer Ja. Selecteer onder Printers en scanners de optie Een printer of scanner toevoegen en volg de instructies om de printer opnieuw toe te voegen.

7. Start de pc opnieuw op.
Soms helpt het opnieuw opstarten van uw pc bij het vernieuwen van de services en onderdelen die uw apparaat nodig heeft om te communiceren met uw printer.

Zonde om TS naar een URL te verwijzen.

Het kan dat uw printer op offline gebruiken staat ingesteld of dat het afdrukken is onderbroken. Dit kan gebeuren wanneer bijvoorbeeld uw cartridge leeg is en er nog printtaken in de wachtrij staan.

Volg deze stappen:
◾Klik in Windows Vista op Starten > Configuratiescherm. Klik onder ‘Hardware en geluiden’ op Printer.
◾Klik in Windows 7 op Starten > Configuratiescherm. Klik onder ‘Hardware en geluiden’ op Apparaten en printers weergeven.
◾In Windows 8.1 of Windows 10 drukt u tegelijk op de Windows-toets en de letter X. Klik in het menu dat linksonder verschijnt op Configuratiescherm. Klik onder ‘Hardware en geluiden’ op Apparaten en printers weergeven.

◾Dubbelklik dan op de printer en klik in het menu van het verschenen venster op Printer.
◾Kijk of er een vinkje staat bij Printer offline gebruiken en/of Afdrukken onderbreken. Staat voor (een van) beide opties onverhoopt een vinkje, dan haalt u het vinkje weg door er op te klikken.
◾Sluit alle geopende vensters en probeer of de printer zijn werk weer doet.

Bron vermelding is wel eerlijker dan zonder die vermelding alle tekst hier neer te zetten. Doet ook terecht eer aan de auteur die het daar heeft neer gezet, al dan niet verteld.
Het forum blijft imho dan ook overzichtelijke dan het plakken van lappen tekst die op die webpagina ook al staan.
Zeker als we alle tekst van alle URL's hier neer gaan zetten die door iedereen hier gebruikt is.....
Totaal zinloos om dat te willen.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af, ieder keer als ik hier iets post, dat je ieder keer na mijn post een mening wordt geplaatst door genaamd Route 99.
Ik voel mij gehackt.
Route 99 het moet stoppen.

En ik voel me onheus behandeld met zulke opmerkingen nadat ik gewoon een bijdrage lever.

Laatst bewerkt:
Dit komt echt vervelend binnen. Stop eens met dit vervelend binnenkomend geschreeuw.
Er zijn genoeg mensen die mijn en mijn manier van bijdragen waarderen. Ik wijk niet voor dit soort bedreigingen die erg vervelend binnenkomen.
Mensen die hier nieuw komen zullen imho afgeschrikt worden door dit geschreeuw.
Make love not war....:d

Laatst bewerkt:
Ik heb eerder het gevoel dat het precies andersom binnenkomt.. ik ga er niet over armpjes drukken , mijn punt is allang gemaakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan