printer kan niet meer geinstalleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhoman84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Hallo ik heb een probleem met mn printer.
hij kan niet meer geinstalleerd worden.
bij apparaatbeheer staat ook geen printer als hardware.
als ik via start naar printers en faxen ga staat er niks. druk ik op printer toevoegen komt er een foutmelding met kan bewerking niet voltooien. print spooler-service niet actief.
als ik naar computerbeheer ga en daar naar service en bij de print spooler kijk staat die uit. als ik hem probeer te starten staat er: fout 1075. de afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd.
vervolgens heb ik alle stappen gedaan die microsoft op internet zegt dat ik moet doen maar dat helpt bijzonder weinig.

iemand die er meer verstand van heeft en wel weet hoe het werkt??

Print spooler service is afhankelijk van de RPC service. Kijk eens wat daarmee aan de hand is: Staat die uitgeschakeld, staan daar ook problemen mee etc.

Tijs.

hoi.
daar heb ik ook bij gekeken. die staat gewoon aan.
daar staat idd ook bij dat hij print pooler service ondersteunt maar volgens mij is daar niks mee aan de hand. staat gewoon aan.

Meld ons eens terug wat er staat als je het volgende doet:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc qc spooler
Doe een [Alt][PrtScn] toetscombinatie, en plak de inhoud in Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe
(zie verder in mijn 'handtekening' hoe er een schermafdruk van te maken die je kunt uploaden naar het forum).
Doe hetzelfde voor Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc qc rpcss

Als voorbeeld hoe het er bij mij (onder Vista) uitziet voor de spooler en RPC service, zie de bijlages.

Ik ga er overigens vanuit dat je geen pimp-my-xp tools gebruikt hebt die allerlei services uitschakelen "omdat ze het systeem vertragen".
Tevens ga ik ervan uit dat je niet zelf hebt geknutseld aan de services, en ook dat je Internet Explorer niet verwijderd hebt.
En tevens ga ik ervan uit dat je geen 'verknutselde' XP hebt geïnstalleerd, zoals XP Lite e.d.

Tijs.

Bijlagen

• spooler_service.jpg
    spooler_service.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 95
  • rpc_service.jpg
    rpc_service.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
hoi ik heb gedaan zoals je zei
wat pimp my XP tools zijn weet ik niet.
ik het wel laatst het programma ComboFix gebruikt om van CiD pop-ups af te komen.
dat werd mij toen geadviseerd op een help site

heb hier de plaatjes maar wat mij nu opvalt is dat er bij het spooler plaatje nu wel LexBceS staat terwijl ik dat niet terug kan vinden bij de service van computer beheer.

Bijlagen

• spooler.JPG
    spooler.JPG
    34,4 KB · Weergaven: 82
  • rpc.JPG
    rpc.JPG
    34,1 KB · Weergaven: 67
[...]heb hier de plaatjes maar wat mij nu opvalt is dat er bij het spooler plaatje nu wel LexBceS staat terwijl ik dat niet terug kan vinden bij de service van computer beheer.

Ok, het lijkt dus te gaan om iets dat gerelateerd is met een Lexmark printer. Heb je ooit iets geïnstalleerd dat gerelateerd is aan Lexmark printers? En zo ja, denk je dat nog nodig te hebben?

Doe even met de LexBceS service hetzelfde als je nu zojuist gedaan hebt voor de spooler en RPC service:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc qc lexbces
en post een schermafdruk.

EDIT: Maak ook even een schermafdruk van het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc queryex lexbces

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja ik heb inderdaad een hele tijd een lexmark printer gebruikt. maar nu al een tijdje niet meer
ik heb dat ding ook al verwijderd wat op de microsoft site stond:
http://support.microsoft.com/kb/810894/nl
dat heb ik allemaal uitgevoerd maar nog werkt er iets niet
hier zijn in elk geval de plaatjes waar je om vroeg

Bijlagen

• lexbces.JPG
    lexbces.JPG
    20,8 KB · Weergaven: 71
  • lexbces1.JPG
    lexbces1.JPG
    22,2 KB · Weergaven: 60
Ok, ik denk dat we het nu wel kunnen oplossen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sc config spooler depend= RPCSS
(Let op de spatie achter depend=).
Dat moet deze melding teruggeven: "[SC] GetServiceConfig SUCCESS"

Probeer daarna de spooler service te starten:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net start spooler

Hopelijk is hierna alles weer goed, en kun je aan de slag met je printerdriver.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan