Printer, Lan en Wlan

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Ik heb twee printers. Eén is met een kabel aangesloten op het netwerk, de ander via Wifi. Mijn notebook is op het netwerk aangesloten via WiFi. Daarop zie ik beide printers en zo kan ik ze beide gebruiken. Mijn desktop computer heeft een kabelaansluiting op het netwerk en een Wifi dongeltje. Beide verbindingen werken. Maar op die desktopcomputer zie ik alleen de Wifi printer, de andere staat aangegeven als off-line. Wat moet ik doen om ook op de desktop beide printers te kunnen gebruiken?

Paul

Hoi,

Je heb op de computer maar een verbinding nodig, de netwerkkabel moet je in de computer, de wifi dongle de-installeren.
Want een wifi verbinding neemt voorrang op je bekabelde netwerkkaart.
Dat wil je niet hebben.

Open daarna onder configuratiescherm apparaten en printers.
Kijk dan hoeveel printers er wel of niet werken.
Werken ze beide niet. Dan zal je doormiddel van een bezoek aan de leverancier website de benodigde software / drivers. Moeten downloaden.
Of de bij geleverde installatie cd-rom opnieuw gaan gebruiken. Voordat je deze gebruikt verwijder je de printer of printers. In apparaten en printers.
Installeer de benodigde drivers en software programma's.
Succes

Gelukt

Zeer bedankt voor je waardevolle antwoord. De oplossing zat er inderdaad in om het WiFi dongeltje er uit te halen. En de inktjet printer opnieuw te installeren met de software, opgehaald van de Canon site. Want ik had hem eerst aangesloten gehad op USB en daarop staat de driver dan ingesteld. Nu kon ik tijdens de nieuwe installatie instellen dat hij via een Wlan is aangesloten. En zo werkt alles weer naar behoren.
m.vr.grt.
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan