Printer lekt inkt aan de onderkant

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Ik heb een HP PSC950 en heb een nieuw zwarte inktpatroon erin gezet (merk HP),
Na 1 week merkte ik dat de printer zwart inkt aan de onderkant van de printer lekt.

Hoe zou dat kunnen ?
Is die printer stuk ? Kan ik die printer dan wegdoen ?

groetjes,
juul.

nee, de printer heeft verder niet veel de maken met de inkt. (volgens mij, niet zekr). Ik denk dat het aan de cartridge ligt. Heb je de goede er wel in en heb je hem goed geplaatst. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

ja de inktcartr. zat er goed in, bovendien is het een originele cartridge van HP.
Hij lekt aan de onderkant zwarte inkt zodat er druppels en vlekken inkt op mijn vloer kwam.
Ik baalde verschrikkelijk van die printer...

Heb je de printer al lang? En print je veel?
Dan zou het opvangbakje wel eens vol kunnen zijn.
Dit bakje zit onder de cartridges als die in ruststand staan.

Waarschijnlijk ligt het aan de cartridge. De printer heeft er zelf niet al te veel mee te maken.

Ja het zou kunnen dat het komt doordat de opvangbak vol raakt.
Ik heb daar wel eens over gehoord, maar weet niet precies hoe het werkt.
Moet ik dan de opvangbak legen ?
Zo ja hoe ?
bestaat daar een beschrijving van ?

Het kan inderdaad dat die opvangbak vol is. Ik zou zo even niet een handleiding daarvoor weten. Hoewel ik het zelf nog nooit heb meegemaakt dat deze zo vol zit, dat het gaat lekken. Mijn vorige printer heb ik 7 jaar mee gedaan en daar zijn echt wel veel cartridges mee gebruikt.

Hoe dat moet zou ik niet weten, maar ik dacht eraan omdat ik een keer een printer van iemand leende en die niet recht vasthield. Waardoor ik dus onder de inkt zat.

In het lek bakje zit een soort "spons". Deze kan verzaadigt raken.

Voorzichtig de printer demonteren en de spons schoonmaken met lauw water.

Eerlijk gezegd heb ik aan dat geknoei niet veel zin.
Is daar geen schonere methode van ?
Zo niet, dan ga ik die printer maar wegdoen, denk ik.

Bovendien is hij de laatste tijd ook raar gaan doen (zie andere printerbericht van mij).
Hij print dubbel (daardoor vet en onscherp) bij excel-files.
Of heeft die volle opvangbak daar ook mee te maken ?

Bedankt allemaal voor het advies !

Dat kan er mee te maken hebben ja. Als de koppen worden gereinigd wordt er veel inkt op het absorberende materiaal weg-gespoten. In een enkel geval spuiten printers het op papier. Soms zijn dat asociaal grote hoeveelheden Dat reinigen zou je wel eens vaak gedaan kunnen hebben als de afdruk er zo uitzag als jij beschrijft. Trouwens, wanneer de cartridge lekt, dan kan je dat zien als je die een nacht ergens rechtop neer zet.

De afdruk zou ook onscherp kunnen worden als de cartridge inkt lekt. De inkt komt dan eerst op de verhoging waar de koppen op rusten. Die kan je met wat inspanning wel zien denk ik. Vaak zit er een koek op. Als dit punt erg vervuild is geraakt dan kan er gemakkelijk iets onder de printkop blijven hangen en dubbele tekst , vette tekst of strepen en vlekken veroorzaken. Controleer de printkop dus even om te zien of deze schoon blijft. Veeg er niet te hard overheen.
.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan