Printer/lokaal opslaan i.c.m. VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Ik heb via een Xp pc een vpn sessie opgezet naar een server (w2000) op kantoor en kan ook inloggen en programma's opstarten.

3 praktische problemen/vragen:

1. Is het mogelijk om bestanden vanaf de server op kantoor te printen op de printer thuis? Nu lukt het niet omdat hij die printer niet kent.

2. Ook het lokaal opslaan van bestanden lukt niet omdat ik niet buiten mijn "vpn-scherm" kan slepen/kopieëren.

3. Op de server draaien zowel windows als dos pakkketten.

De windows versies openen full screen maar ik heb een dospakket waar ik wel in kom maar niet een volledig scherm ingesteld krijg.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Wim

Je hebt het over een VPN-verbinding ...

Maar bedoel je ook dat je met iets van Terminal Services werkt.

En dus ook verbinding maakt met een Terminal Services-client?

Volgens mij is er een terminal server in het netwerk opgenomen.

Daarnaast is er op mijn pc thuis (XP) een (vpn???)verbinding gemaakt waarmee ik verbinding maak met de terminal server.

Vervolgens start ik een verbinding op met een extern bureaublad waarna ik een login scherm krijg.

Zoals je wellicht ziet ben ik geen deskundige.

Ik ben ook geen deskundige op dat gebied ;)

Maar ik weet wel dat je met de terminal services client van alles kan instellen ... ook aangaande je printer bijvoorbeeld :)
En op de server is ook nog veel in te stellen.

Maar hoe dat zit met extern bureaublad ... dat zou ik niet weten.

Maar als het goed is weet degene die het heeft geinstalleerd dat toch wel? Of is die onbereikbaar?

//Edit

Maar zoek eens naar de eigenschappen van het externe bureaublad ... daar moet het haast wel tussen staan.
Japie82 was zo vriendelijk om dit mee te delen:
10:40:10 [Japie82] pmeijne> start > uitvoeren: mstsc

Ik heb zelf geen XP ... dus kan het niet testen ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan